KAW Rôzne

Zapchávate deťom v autobuse uši? Vodiči by mali vážiť slová

Snáď každý z nás už bol svedkom toho, ako si vodič MHD nekladie servítku pred ústa a nadávkami častuje šoféra, ktorý ho obmedzil v jazde. Jasné, veľakrát má pravdu a my na jeho mieste by sme si v súkromí svojho auta tiež zanadávali. Vodič MHD by si však mal slovník ustriehnuť.

Ilustračný obrázok k článku Zapchávate deťom v autobuse uši? Vodiči by mali vážiť slová
Zdroj: TASR

Je ťažké zostať chladným, keď vás ako šoféra na ceste niekto blokuje a obmedzuje v jazde, prípadne vám ukazuje neslušné gestá. Okomentujeme ich väčšinou nie príliš lichotivými slovami na adresu toho, kto nám znepríjemňuje chvíle za volantom. Vodič mestskej hromadnej dopravy by si však takéto gestá a hlasné nadávanie mal odpustiť.

Zážitky, na ktoré radšej zabudneme

„Pred pár dňami som cestovala z Petržalky do mesta. Autobus bol poloprázdny a my sme sedeli vpredu, neďaleko vodiča. Tuším ho zablokoval nejaký taxikár. Chlap za volantom autobusu spustil spŕšku takých slov, že som dcére radšej dala do uší sluchátka a pustila jej hudbu z mobilu. Ja sama som sa cítila nepríjemne. Len sme sa nechápavo pozerali na seba s okolo sediacimi ľuďmi,“ spomína na nemilú situácia pani Silvia z Bratislavy.

Ako cestujúci nemusíme takéto správanie mlčky trpieť. Dopravný podnik eviduje sťažnosti na vulgárne správanie vodičov počas jazdy. Tí, na ktorých sťažnosti poukazujú, to vedia a napriek tomu, že každá sťažnosť doputuje na kompetentné miesto, občas sa neovládnu.

Vodiči sú poučení

„Základné povinnosti všetkých zamestnancov, teda aj vodičov v súvislosti s ich správaním sa, sú zadefinované vo vnútorných smerniciach DPB, t. j. v Etickom kódexe a Pracovnom poriadku,“ vysvetľuje hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová.

„Už pri prvom nástupe do pracovného pomeru sú vodiči povinne oboznámení s obsahom týchto dvoch smerníc na príslušnom pracovisku odboru ľudských zdrojov, dokonca aj v samotnej pracovnej zmluve je klauzula, že zamestnanec sa okrem iného zaväzuje dodržiavať pracovnú disciplínu a riadiť sa ustanoveniami Etického kódexu a Pracovného poriadku,“ pokračuje Volfová.

V ďalšom priebehu zamestnania sa na jednotlivých divíziách konajú pravidelné mesačné pracovné porady s vodičmi, kde im zamestnávateľ otázku disciplíny neustále zdôrazňuje.

„Všetky sťažnosti na správanie sa vodičov sa dôsledne riešia príslušnými vedúcimi dopravných prevádzok, v niektorých prípadoch aj predvolaním vodičov. Môžu byť aj disciplinárne napomenutí,“ informuje hovorkyňa.

Často na svoj temperament doplatia tak, že im dopravný podnik kráti nadstavbovú zložku mzdy. Môžu tak prísť o nemalé peniaze.

Nie vždy je na vine vodič

Nie sú to len vodiči, kto by sa mal v autobuse krotiť. Neraz samotní cestujúci oslovia vulgárne muža či ženu za volantom. Rozčúlenie a podráždenie však nie je na mieste.

Vodič totiž väčšinou nemôže ovplyvniť, že váš spoj mešká a nepríde presne podľa grafikonu. Na vine môžu byť dopravné nehody, zápchy a mnoho ďalších vecí, ktoré ho zdržali bez vlastného zavinenia.

„V niekoľkých prípadoch sa naozaj stane, že sťažnosť od cestujúceho sa po prešetrení ukáže ako neopodstatnená,“ pripomína Adriana Volfová.

Čítajte aj: Ktorému autobusu by ste zmenili grafikon? Prispejte podnetom

Ilustračné foto

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM