Tomáš Stupavský Samospráva

Začal primátor plniť svoje sľuby? Z ulíc by mali miznúť reklamné pútače

Jednou z hlavných priorít novozvoleného primátora Iva Nesrovnala bolo zbaviť Bratislavu vizuálneho smogu. Verejné priestory po celom hlavnom meste „zdobia“ reklamné pútače. To by sa malo v najbližšom období zmeniť.

Ilustračný obrázok k článku Začal primátor plniť svoje sľuby? Z ulíc by mali miznúť reklamné pútače
Zdroj: Dnes24.sk

Predstavitelia hlavného mesta začali konať a primátor podal proti viacerým spoločnostiam, ktoré využívali stĺpy mestského verejného osvetlenia na reklamnú činnosť, oficiálnu žalobu na súd na vypratanie.

Ivo Nesrovnal už počas svojej predvolebnej kampane upozorňoval na veľký problém s vizuálnym smogom a považoval za dôležité v tejto veci začať konať. „Absolútne nekontrolovaný nárast reklám na každom kroku spôsobuje, že sa úplne ničí dojem z mesta a ľudia sú na to alergickí – oprávnene,“ vyjadruje svoj postoj primátor.

„Musíme začať z verejných priestorov odstraňovať vizuálny smog všade tam, kde sa to čo i len trochu dá,“ doplnil. To bol aj dôvod prečo Nesrovnal nepredĺžil zmluvy a povolenia viacerým spoločnostiam, ktoré chceli aj naďalej využívať stĺpy verejného osvetlenia na reklamu a poslal súdu návrh na vypratanie.

Na rade sú bilbórdy

Podľa slov magistrátu, boj proti premnoženej reklame sa iba začal. Primátor pripravuje aj pasportizáciu bilbórdov, ktoré sa v Bratislave nachádzajú. Ľudia, ktorí budú zodpovední za boj s vizuálnym smogom, sa chcú opierať aj o tzv. malú novelu stavebného zákona.

Zároveň primátor stále presadzuje, že najúčinnejšou formou samosprávy na boj s týmto fenoménom by bola originálna kompetencia samospráv regulovať reklamu na svojom území.

„Poriadok, čistota, ale aj vizuálna tvár mesta patrili k top prioritám mojej kandidatúry na post primátora Bratislavy a v tomto smere plánujem ako primátor aj vyvíjať potrebné aktivity,“ dodal Nesrovnal.

So žiadosťou vypratať stožiare verejného osvetlenia sa hlavné mesto obrátilo na súd ešte koncom januára. Podľa dostupných informácií z ulíc by tak malo zmiznúť až 1 623 reklamných ta­búľ.

Prečítajte si tiež: Ivo Nesrovnal má v cieľoch jasno: Do Bratislavy chcem v prvom rade vrátiť čistotu a zbaviť ju bilbórdov

Zdroj foto: Facebook – Zelená hliadka

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM