Vozovňu Jurajov dvor čaká ďalšia modernizácia. Vybudujú aj novú skúšobňu pre električky
Vo vozovni Jurajov dvor sa pred pár dňami začala realizovať druhá etapa modernizácie. Čo nové v rámci nej vo vozovni pribudne?
Prvá etapa modernizácie údržbovej základne vo vozovni Jurajov dvor – Trnávka prebehla už v roku 2015. Teraz je na rade druhá časť. Práce vo vozovni začali v priebehu augusta.
Novinky vo vozovni
V rámci 2. etapy modernizácie, ktorá sa začala 30. augusta, vybuduje Dopravný podnik Bratislava vo vozovni niekoľko nových objektov.
- nastavovacia a skúšobná hala električiek – nový objekt na oživovanie a skúšanie vysokonapäťových obvodov električiek
- nový dispečing a výpravňa pre trolejbusy
- nová odstavná plocha pre 56 trolejbusov a príslušné trolejové vedenie, vrátane doplnenia výzbroje do meniarne Trnávka
Okrem toho prebehne vo vozovni rekonštrukcia kanalizácie, vodovodu, chodníkov, káblových vedení, parkovísk pre osobné vozidlá a taktiež sadové úpravy.
Dokončená v máji
V súvislosti s obnovou vozidlového parku DPB, a. s., kedy pribudlo 120 nových trolejbusov (kompletne vymenený celý vozidlový park trolejbusov) a 60 nových električiek vznikli aj nové nároky na ich prevádzku a údržbu. „Napríklad vytvorenie novej technickej základne pre odstavovanie trolejbusového parku vozidiel, ktoré budú vypravované z tejto vozovne. Taktiež pre riadenie prevádzky trolejbusov sa zrealizuje objekt výpravne trolejbusov, v ktorom budú umiestnené aj šatne, umyvárne, WC pre prevádzkový personál (vodičov) trolejbusov umiestnených v areáli Jurajov dvor. Ďalšou požiadavkou vyplývajúcou z projektu obnovy vozového parku električiek je výstavba objektu nastavovacej a skúšobnej haly – linky pre údržbu nových nízkopodlažných električiek,“ Bratislava24.sk informovala Adriana Volfová, hovorkyňa DPB, a. s.
Rovnako ako prvú etapu modernizácie, aj druhú etapu bude realizovať spoločnosť STRABAG Pozemné a inžinierske staviteľstvo, s. r. o. z Bratislavy. Táto etapa by mala byť dokončená v máji budúceho roku.
Projekt je spolufinancovaný z Kohézneho fondu EÚ v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Celkové náklady na druhú etapu modernizácie sú plánované vo výške 9 mil. eur bez DPH.
Ilustračný obrázok