Viac pruhov pomohlo: Doprava do Bratislavy sa trojnásobne zrýchlila
Doprava na bratislavskom úseku diaľnice D1 sa po zmenách v značení trojnásobne zrýchlila. Vyplýva to z prvých analýz Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Podľa hovorcu NDS Michala Fúrika, kým v apríli tohto roka jazdili po
tejto diaľnici autá v smere od Trnavy rýchlosťou blížiacou sa
k 25 kilometrom za hodinu (km/h) a dopravný prúd takmer stál, v septembri
je po zmenách rýchlosť áut 83 km/h.
„Znamená to trojnásobné zvýšenie rýchlosti na vstupe do hlavného
mesta od diaľnice D1 od Trnavy v čase medzi 8.00 h a 9.00 h,“
vyčíslil Fúrik.
Viac pruhov, viac áut
Zvýšenie počtu jazdných pruhov spôsobilo podľa Fúrika to, že diaľnica je dnes schopná absorbovať väčšie množstvo dopravy vo zvýšenej rýchlosti. „Kým v apríli prešlo úsekom medzi križovatkami Vajnory a Zlaté Piesky smerom do Petržalky 2160 vozidiel za hodinu, v septembri to bolo až 2835 áut za hodinu,“ dodal Fúrik.
Úspora času
Analýza diaľničiarov zároveň ukázala, že zvýšenie plynulosti premávky prinieslo aj úsporu času. Trojnásobné zvýšenie priemernej úsekovej rýchlosti totiž znamená 15-minútovú úsporu v rannej špičke.
NDS urobila počas augusta na bratislavskom úseku D1 zmenu vodovorovného a zvislého dopravného značenia na úsekoch Bratislava, Zlaté Piesky – Bratislava, Letisko v smere do Petržalky a Bratislava, Ružinov – Bratislava, Prievoz v obidvoch smeroch. Konkrétne diaľničiari využili doterajšie odstavné pruhy a otvorili ich pre dopravný prúd v miestach medzi najviac vyťaženými križovatkami.
Zmeny aj na petržalskej strane
Na rok 2015 pripravuje NDS zmeny na križovatke Ovsište na petržalskej strane Prístavného mosta. „Zmena prinesie zdvojenie vjazdov a výjazdov,“ avizoval Fúrik.
Verejné obstarávanie na zhotoviteľa tohto projektu plánuje NDS vypísať v januári 2015. „Po podpise zmluvy by lehota výstavby nemala presiahnuť šesť mesiacov,“ odhadol Fúrik.