V potravinovej zbierke darovali ľudia viac potravín, ako minulý rok
Chuť pomôcť bola nepísaným heslom potravinovej zbierky, ktorá sa uskutočnila v takmer osemdesiatich obchodoch na Slovensku. Tento rok prevýšil počet darovaných potravín sedemdesiat ton. Medzi prevádzky, v ktorých zákazníci prispeli najviac sa zaradil aj Obchodný dom MY na Kamennom námestí.
Potravinová zbierka prebiehala od 16. do 21. novembra 2015 v 78 obchodoch Tesco po celom Slovensku. Na zbierke sa podieľali aj partneri z minulých rokov Slovenská katolícka charita, organizácia Depaul Slovensko a Potravinová banka Slovenska. Po prvýkrát sa zapojila Evanjelická Diakonia. Formou sociálneho marketingu prispela spoločnosť Unilever.
Výsledkom je presne 77 ton trvanlivých potravín a drogérie. Slováci darovali tento rok o 29 ton viac, ako minulý rok. Hodnota vyzbieraného tovaru je 109-tisíc eur a niektorí partneri ju ešte navýšia.
„Je vidieť, že ľudia na Slovensku chápu, že sú medzi nami aj takí, ktorí potrebujú pomoc od iných. Vidím to aj v našom zariadení, kde pomáha veľa dobrovoľníkov. Potravinová zbierka nám pomôže zabezpečiť teplé jedlá z potravín,“ povedal Juraj Barát, riaditeľ organizácie Depaul Slovensko.
Spomedzi všetkých potravín ľudia najčastejšie darovali múku, cestoviny, cukor, soľ, strukoviny či ryžu. Medzi prevádzky, v ktorých zákazníci prispeli najviac sa zaradil aj Obchodný dom MY na Kamennom námestí.
„Výsledok tohtoročnej potravinovej zbierky prekročil naše očakávania v každom smere. Sme hrdí na našich zákazníkov, potvrdilo sa nám, že o potravinovej zbierke a jej význame vedia," povedala Zuzana Lošáková, Manažérka komunikačného oddelenia Tesco.
Empatia ľudí sa prejavila aj počas druhého ročníka koncertu Doma Dobre v spolupráci s agentúrou Pohoda Festival. Počas akcie, na ktorej vystúpili Longital, holandskí My Baby a česká skupina Midi Lidi sa podarilo vyzbierať takmer dvetisíc eur, ktoré poputujú na prevádzku nocľahárne.
Prečítajte si tiež: