V Bratislave pribudne nová električková zastávka
Hlavné mesto SR Bratislava rozširuje sieť električkových zastávok.
Nová zastávka by mala pribudnúť už v priebehu jari 2017 v priestore pod „Manderlákom“ – v časti medzi Námestím SNP a východom z Laurinskej ulice. Do času vybudovania trvalej zastávky vyznačí mesto dve dočasné zastávky MHD v blízkosti tejto lokality. Bratislava24.sk o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
„Chceme cestujúcim uľahčiť cestovanie a dať viac možností na prestup na električky, preto sme sa rozhodli vybudovať novú zastávku v priestore pod Manderlákom tak, aby sme rozšírili sieť električkových zastávok. Koniec-koncov v tom priestore zastávka bola aj v minulosti,“ vysvetlil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Pripravuje sa konkrétny projekt
Mesto vysúťažilo projektanta, ktorý teraz pripravuje konkrétny projekt a bude podkladom na stavebné povolenie. Vzhľadom na to, že predpokladaná doba realizácie je jar 2017, ale mesto chce zabezpečiť pre cestujúcich pohodlné prestupovanie čo najskôr, zriaďuje dve dočasné zastávky – na Námestí SNP pred Starou Tržnicou a priamo oproti súčasnej zastávke električky na Kamennom námestí.
Tieto dve dočasné zastávky budú po vybudovaní trvalej zastávky pod Manderlákom zrušené. Umiestnenie zastávok bolo schválené Krajským dopravným inšpektorátom policajného zboru Bratislava tak, aby bola zabezpečená bezpečnosť účastníkov cestnej premávky a jej plynulosť.
Ich súhlasné stanovisko je nevyhnutné pre prijatie a realizáciu zmien v dopravnom riešení infraštruktúry hlavného mesta (napr. križovatky, električkové zastávky, svetelné signalizácie, dopravné značenia, a pod).
Doplnenie chýbajúcej zastávky
Dočasné zastávky vyžadujú len drobné stavebné úpravy. Budú vyznačené čiastočne aj priamo na vozovke. „Začali sme už vyznačovať zastávku na Kamennom námestí, následne budeme vyznačovať tú na Námestí SNP. Obe by mali byť hotové v priebehu septembra,“ informovala Monika Orthová, hlavný inžinier stavby Nosného systému mestskej hromadnej dopravy 1. časť z oddelenia stratégií a projektov Magistrátu hl. mesta SR Bratislavy. „Trvalá zastávka pod Manderlákom bude mať 34 m a ide o zastávku Viedenského typu, ako je zastávka Blumentál (zastávka pri Blumentálskom kostole) na Floriánskom námestí,“ dodala Orthová.
Zámerom budovania trvalej zastávky je doplnenie chýbajúcej zastávky na trase spájajúcej centrum mesta s Petržalkou, ktorá nebola súčasťou projektu NS MHD I. časť. Štandardne sa totiž električkové zastávky budujú približne každých 400 m.
V smere z Obchodnej ulice k Námestiu SNP, resp. ďalej k Štúrovej či Jesenského je však táto vzdialenosť medzi zastávkami dlhšia. „Trvalú zastávku chceme dobudovať ako prestupový uzol pre linky električiek z Hlavnej stanice a z Rače v nadväznosti na vybudovanú električkovú trať v Petržalke. Zlepší to dopravné spojenie v tejto lokalite a je to tiež jeden zo spôsobov ako motivovať ľudí využívať MHD. Dostupnosť zastávok MHD je totiž v tomto smere kľúčová,“ informoval primátor I. Nesrovnal.
Náklady na vybudovanie dočasnej zastávky na Námestí SNP, ktorá vyžaduje menšie stavebné úpravy, sú cca 14-tisíc eur. V prípade dočasnej zastávky na Kamennom námestí ide len o vodorovné dopravné značenie. Na vybudovanie trvalej zastávky mesto odhaduje náklady vo výške cca 200-tisíc eur.
Čítajte aj: OBRAZOM: Ako vyzerajú nehody električiek a autobusov v Bratislave