Rôzne

Stavebný úrad Ružinov začal stavebné konanie pre projekt Eurovea II., kľúčovou otázkou je doprava

Riešenie dopravy, najmä vybudovanie električkových tratí v zónach Chalupkova a Pribinova, je vysokou prioritou aj pre hlavné mesto.

Ilustračný obrázok k článku Stavebný úrad Ružinov začal stavebné konanie pre projekt Eurovea II., kľúčovou otázkou je doprava
5
Galéria
Zdroj: JTRE

Stavebný úrad v Ružinove začal stavebné konanie pre projekt Eurovea II, komplex šiestich stavieb, v rámci ktorého má na ľavom brehu Dunaja vyrásť prvý mrakodrap v Bratislave. Žiadosť o stavebné povolenie môžu verejnosť a účastníci konania v najbližších týždňoch pripomienkovať.

Riešia sa technické záležitosti

„Územné rozhodnutie vydal stavebný úrad v Starom Meste koncom minulého roka, odvolací orgán po asi pol roku prehodnocovania potvrdil, že je právoplatné. Zároveň v takom paralelnom konaní súd predbežne zamietol žalobu niektorých účastníkov konania, ktorí napádali jednoduché veci týkajúce sa EIA,“ uviedol starosta Ružinova Martin Chren.

Nadriadený orgán, ktorým je v tomto prípade Okresný úrad Bratislava, totiž zároveň potvrdil, že ružinovský stavebný úrad bude miestne príslušným stavebným úradom. Ten preto ako nasledujúci krok v celom procese oznámil zo zákona vo štvrtok (15. 8.) začiatok stavebného konania.

„V stavebnom konaní sa už však riešia skôr technické záležitosti. Nie je v ňom možné napádať veci, ktoré boli súčasťou územného rozhodnutia, ako napríklad objem, výšku budov a podobne,“ poznamenal šéf ružinovskej samosprávy.

Kľúčovou otázkou bude podľa neho pri tejto stavbe najmä doprava. Týka sa to celej oblasti Mlynských nív, kde je povolená, schválená a kde sa realizuje výstavba obrovského rozsahu.

„Na to sa budeme v Ružinove zameriavať najviac, keďže ovplyvňuje nielen túto lokalitu, ale aj zvyšok mesta,“ doplnil Chren.

Prioritou je doprava

Riešenie dopravy, najmä vybudovanie električkových tratí v zónach Chalupkova a Pribinova, je vysokou prioritou aj pre hlavné mesto. Je preto potrebné pripraviť funkčné dopravné riešenie celého „prudko sa rozvíjajúceho územia“, kde električka bude nosným prvkom.

„Mesto v súčasnosti posudzuje dva varianty trasy električky v zóne Chalupkova, a to popred novú budovu Slovenského národného divadla (SND) po Pribinovej ulici alebo poza budovu SND po Landererovej ulici,“ informoval o tom v júli hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Pokračujúca časť trasy vychádza optimálne po Košickej a Miletičovej s logickým napojením na ružinovskú električkovú radiálu a tiež električkový uzol Trnavské mýto.

Zámerom mesta je rozčleniť električkové trasy cez centrum mesta vybudovaním okruhu prepájajúceho radiály medzi Šafárikovým námestím i Trnavským mýtom a zároveň preveriť trasu novej električkovej radiály do Podunajských Biskupíc a Vrakune.

Projekt nového centrálneho električkového okruhu Bratislavy zhruba za 30 miliónov eur, ktorý by viedol po trase Šafárikovo námestie, Pribinova, Košická s napojením na ružinovskú radiálu a Trnavské mýto, iniciuje už niekoľko mesiacov developer J&T Real Estate.

Projekt Eurovea 2
5
Galéria
Zdroj: JTRE

Ak chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM