Správy

Štart novej parkovacej politiky sa odkladá: Tu je NOVÝ termín

Celomestská parkovacia politika v Bratislave nebude spustená začiatkom roka 2021, ako sa plánovalo.

Ilustračný obrázok k článku Štart novej parkovacej politiky sa odkladá: Tu je NOVÝ termín
Zdroj: TASR/Jakub Kotian

Bratislavskí mestskí poslanci na svojom decembrovom zasadnutí rozhodli, že pre časovú náročnosť prípravy regulácie parkovania a uskutočňované procesy sa účinnosť všeobecne záväzného nariadenia (VZN) posunie z 1. januára na 1. októbra. V tom čase samospráva predpokladá spustenie prvých zón regulovaného parkovania v rámci celomestskej parkovacej politiky.

Nereálny termín

Magistrát už počas leta 2020 informoval, že plánovaný termín spustenia celomestskej parkovacej politiky začiatkom roka 2021 vidí nereálne. Okrem procesov verejného obstarávania termín podľa mesta ovplyvnili aj následky aktuálnej koronakrízy a výpadky v rozpočte plánované na súvisiace opatrenia.

Koncom augusta 2020 spustil magistrát verejné obstarávanie na jadro parkovacieho systému ParkSys. Mesto zároveň pripravuje, respektíve už realizuje, ďalšie verejné obstarávania na parkovaciu aplikáciu, monitorovací systém zabezpečujúci kontrolu parkovania, parkomaty, taktiež aj prieskumy a analýzy parkovania v jednotlivých zónach či prípravu projektov organizácie dopravy.

Pribudnú parkovacie domy

Bratislavská samospráva rovnako pracuje na budovaní kapacít parkovania v oblastiach s nedostatočným množstvom parkovania pre rezidentov (výstavba parkovacích domov), budovaní a rozbehu záchytných parkovísk na vstupoch do Bratislavy. Mesto rieši taktiež majetkovoprávne usporadúvanie komunikácií, aby sa dali regulovať, a pripravuje aj mestskú parkovaciu firmu, ktorá bude realizovať odťahy, kontrolu parkovania či správu mestských garáží.

V rámci celomestskej parkovacej politiky v Bratislave majú byť spoplatnené zóny iba na miestach, kde je výrazný problém s parkovaním, a iba v časoch, keď problém s parkovaním pretrváva. Vo vyhradených zónach budú platiť za parkovanie vodiči, ktorí nemajú trvalý pobyt v Bratislave. Platiť však budú aj Bratislavčania – rezidenti. Prevádzkovateľom parkovacej politiky bude hlavné mesto.

Ako to bude fungovať?

Vodiči, ktorí nemajú trvalý pobyt v hlavnom meste, budú v štyroch tarifných pásmach za parkovanie platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu. Najviac budú za parkovanie platiť v Starom Meste. Bratislavčania – rezidenti si za prvú parkovaciu kartu na byt zaplatia ročne 39 eur. Získajú za to podľa mesta možnosť parkovania vo vlastnej zóne a 100 hodín parkovania ročne pre svoje návštevy.

Za ďalších desať eur za rok rezident k svojej parkovacej karte získa navyše dvojhodinový benefit denne na parkovanie v iných spoplatnených zónach. To si budú môcť kúpiť všetci Bratislavčania, teda aj tí, ktorí nebudú mať trvalý pobyt v regulovanej zóne, a nebudú potrebovať rezidentskú kartu.

Za rezidentskú kartu na druhé auto v domácnosti zaplatí rezident 150 eur za rok a za rezidentskú kartu na tretie auto v domácnosti zaplatí 500 eur za rok. Na jednu domácnosť budú môcť byť vydané tri rezidentské karty.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: Ilustračné

Bratislava na prelome rokov:

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM