Nina Táborská Rôzne

Stanovisko Dopravného podniku k vyjadreniam hlavnej dopravnej inžinierky Bratislavy

Hlavná dopravná inžinierka sa v stredu vyjadrila pre TASR k údajným pochybeniam, ktoré našla pri kontrole Dopravného podniku Bratislava. Prečítajte si reakciu DPB.

Ilustračný obrázok k článku Stanovisko Dopravného podniku k vyjadreniam hlavnej dopravnej inžinierky Bratislavy
Zdroj: TASR

DPB, a.s. predložil na Magistrát hlavného mesta v decembri roku 2014 aktualizáciu plánu výkonov, ktoré boli redukované o 645-tisíc vozokilometrov z dôvodu výluky električkovej dopravy počas modernizácie trate v Dúbravke a náhradnej autobusovej dopravy. Táto výluka trvala od 15.7 až do novembra v roku 2014.

Z dôvodu výluky električky nenajazdili 941-tisíc vozidlových kilometrov a náhradná atobusová doprava bola vo výške 284-tisíc kilometrov, z tohto dôvodu bol aktualizovaný plán o mínus 245-tisíc kilometrov.

V prípade, že sa tieto vozidlové kilometre odpočítajú, DPB, a.s. splnil plán výkonov v zmysle zmluvy poskytovaných výkonov vo verejnom záujme, nakoľko v zmysle tejto zmluvy môže DPB, resp. mesto upraviť rozsah výkonov vo verejnom záujme o +/- 2% bez toho , aby sa znovu musela upravovať Zmluva o výkonoch vo verejnom záujme.

DPB, a.s. vyhlasuje, že za rok 2014 splnil výkony na 98,95% voči upravenému plánu výkonov, ktorý zohľadňoval ich podstatnú zmenu z dôvodu vyššie uvedenej výluky trate v Dúbravke. Dopravný podnik Bratislava dodržal týmto zmluvné podmienky zakotvené v predmetnej zmluve z roku 2014.

K vyjadreniu, že podnik zvykne zmeniť trasu linky či počet zastávok, no mesto o to nepožiada vopred, ale až dodatočne, DPB uvádza, že toto tvrdenie je nepravdivé. Všetky zmeny v organizácii MHD sú vždy prerokované s odborom dopravného inžinierstva Magistrátu hlavného mesta SR Bratislava ešte pred realizovaním zmien. Samozrejme, okrem operatívnych zmien z titulu havarijných stavov na komunikáciách.

Na výpravu vozidiel MHD majú vplyv aj nekvalitné cestné komunikácie, predovšetkým v miestach zastávok MHD. DPB sústavne na tieto nedostatky upozorňuje Magistrát hlavného mesta – odbor správy komunikácií, nakoľko na týchto miestach dochádza k výraznému poškodzovaniu predovšetkým nízkopodlažných vozidiel (spojovacie tyče riadenia, stabilizátory riadenia, diferenciály a trakčné motory trolejbusov). Z dôvodu viacerých takýchto poškodení má DPB odstavené vozidlá MHD, ktoré chýbajú v rannej výprave a často musia byť nahradzované s nižšou kapacitou. Napriek neustálym urgenciám zo strany DPB, a.s. mesto nevykonalo opravu týchto závad, čo zdôvodňovali nedostatkom finančných prostriedkov.

K nedostatočnej technickej starostlivosti o vozidlá DPB uvádza: všetky vozidlá sú podrobované pravidelnej technickej prehliadke a len v prípade technických nedostatkov skupiny C nie sú vypravované.

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM