Aktualizované Eva Sládková Správy Samospráva

Šokujúce zistenie poslanca: Takýto je dôvod, prečo sa niektoré cesty rozpadávajú

Koliba, Kramáre, ale aj ulice v iných lokalitách v Novom Meste majú niektoré miestne komunikácie v zúfalom stave.

Ilustračný obrázok k článku Šokujúce zistenie poslanca: Takýto je dôvod, prečo sa niektoré cesty rozpadávajú
Zdroj: TASR

Nové Mesto patrí k lukratívnejším mestským častiam, no napriek tomu tam niektoré komunikácie vyzerajú ako tankodromy. Miestny poslanec Pavol Troiak chcel zistiť, prečo je to tak a kedy ich mestská časť plánuje opraviť. To, čo sa dozvedel, ho šokovalo.

Infozákon

Už samo o sebe, že sa k informáciám dostával ťažko, aj keď je poslancom, je zarážajúce.

„Poslal som na úrad žiadosť o informácie podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Pýtal som sa, ako vyzerá plán údržby miestnych komunikácií a chodníkov. Zistil som, že žiaden nemáme! Toto je veľmi závažné zistenie, že sa u nás neopravujú cesty systematicky,“ povedal Pavol Troiak (SPOLU) pre Bratislava24.

Dodal, že iné mestské časti takýto plán bežne majú a mal by byť všade samozrejmosťou. V Novom Meste je podľa neho viacero komunikácií, ktoré by potrebovali opravu, ale nik nevie, kedy na tieto cesty príde rad. Nájdu sa na Kolibe, Kramároch, ale taká je napríklad aj Ovručská ulica, ktorá je prioritou poslanca na rekonštrukciu.

Ostré lakte

„V odpovedi na infožiadosť mi napísali, že komunikácie sa opravujú údajne podľa potreby a havarijnosti stavu. V Novom Meste to teda vyzerá tak, že kto viac kričí, alebo má dobré vzťahy so starostom, tomu cestu alebo chodník pri dome opravia,“ myslí si miestny poslanec.

Reakcia

Mestská časť priznáva, že nemá oficiálny záväzný plán opráv a rekonštrukcií miestnych komunikácií v podobe, ako ho žiadal pán poslanec. Tvrdí, že podobné to je aj vo viacerých iných samosprávach. Nemá to vraj zmysel.

„Dôležitým aspektom je fakt, že každú chvíľu príde nejaká „sieťarská“ firma (plyn, vodári, optické siete), ktorí potrebujú nejakú cestu rozkopať, aby tam mohli opraviť svoje siete, alebo natiahnuť nové. Snažíme sa preto vopred zistiť, aké najrôznejšie rozkopávky budú a tomu prispôsobiť harmonogram našich prác. Je nezmysel opravovať cesty chodníky, ktoré sa následne budú rozkopávať. Keďže neexistuje koordinácia týchto firiem a nenahlasujú to dostatočne vopred, snažíme sa riešiť tieto veci operatívne,“ napísal Bratislava24 hovorca Nového Mesta Marek Tettinger.

Hovorca dodáva, že tento rok bola prioritou mestskej časti oprava chodníkov a komunikácií, ktoré vychádzajú z požiadaviek parkovacej politiky, teda riešila sa najmä zóna, kde práve štartujú rezidenčné parkovanie.

„Druhým kľúčovým problémom tento rok bol a je koronavírus, ktorý samosprávam spôsobil výpadok podielových daní (daň z príjmov FO, daň z nehnuteľností), výpadok príjmov z nájmov nebytových priestorov a pozemkov, z poplatkov, výpadok dane za zaujatie verejného priestranstva… Preto sme sa tento rok sústredili skôr na opravu výtlkov a nie rozsiahlych rekonštrukcií komunikácií,“ vysvetlil Marek Tettinger.

Toto vysvetlenie však podľa Pavla Troiaka neobstojí. „Aj v predošlých rokoch bola pandémia? Pýtal som totiž takýto plán opráv aj spätne od roku 2016 a mestská časť nič také nemala. Je to výhovorka,“ uzavrel Pavol Troiak.

foto je ilustračné

OPRAVY CIEST A CHODNÍKOV V SPRÁVE NAŠEJ MESTSKEJ ČASTI Chceli by ste vedieť, kedy je plánovaná oprava vášho rozbitého...

Posted by Klub novomestskej zmeny on Friday, December 11, 2020

Stalo sa v Novom Meste

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM