Alexandra Húsková Rôzne

S čakaním u lekára by mal byť koniec. Detská nemocnica spustila nový objednávkový systém

Detská fakultná nemocnica s poliklinikou v Bratislave zaviedla nový objednávkový systém. Rodičia s deťmi tak už nebudú musieť čakať v preplnených čakárňach, sľubujú lekári. Objednať sa budete môcť osobne aj cez internet. Do konca prázdnin by mal systém fungovať vo všetkých ambulanciách.

Ilustračný obrázok k článku S čakaním u lekára by mal byť koniec. Detská nemocnica spustila nový objednávkový systém
Zdroj: TASR

Vedenie nemocnice si od novinky sľubuje plynulejší tok pacientov.

Systém už možno využívať v chirurgických odborných ambulanciách Kliniky detskej chirurgie (KDCH), Ortopedickej kliniky (ORK) a Kliniky pediatrickej urológie (KPU), ktoré patria medzi najvyťaženejšie.

V nemocnici sa celkovo nachádza 73 odborných ambulancií, systém všade zavedú do konca letných prázdnin. Lekári na oddeleniach vlani vyšetrili takmer 225.000 detí.

„Pacienti si nájdu svoje informácie na všetkých monitoroch v nemocnici, na ktorých sa budú postupne ukazovať tak ako na letiskách,“ uviedol lekár Kliniky detskej chirurgie (KDCH) Boris Duchaj. Vysvetlil, že lekári a sestričky v počítači vidia, koho majú v čakárni.

Napríklad majú informáciu o pacientoch, ktorí boli odoslaní na vyšetrenie do inej ambulancie a už sa z neho vrátili. „Takíto pacienti už znovu nečakajú, ale idú do ambulancie prednostne,“ upozornil.

Denná registrácia a objednávanie sa prebieha na registrácii pacientov pri vstupe do polikliniky. Po registrácii dá pracovníčka pacientom kartičku s číslom, ktorú si odložia a použijú ju aj pri ďalších návštevách vo všetkých ambulanciách. „Poradie na vyšetrenie priradí systém automaticky podľa príchodu pacienta na registráciu,“ konštatoval Duchaj.

Pacienti si podľa čísla na kartičke priamo pred ambulanciami na monitoroch sledujú predpokladaný čas, kedy sa na vyšetrenie dostanú.

Po zaregistrovaní sa cez internet ambulančný rezervačný systém automaticky vygeneruje číslo, ktoré objednávateľ dostane prostredníctvom e-mailu. Po príchode na plánované vyšetrenie dostane pacient kartičku s týmto číslom a následne ide do čakárne konkrétnej ambulancie, kde si opäť sleduje svoje poradie.

„Tu je však dôležitá informácia, že aj po zarezervovaní si termínu na webe je potrebné, aby sa pacient prihlásil v deň vyšetrenia na registrácii pacientov,“ povedal Duchaj. V budúcnosti budú podľa neho pacientom k dispozícii terminály, na ktorých sa sami prihlásia.

Objednávkový systém stál asi 20.000 eur, pracovalo na ňom IT oddelenie nemocnice s dvoma externými firmami približne dva roky.

Zdroj: TASR

Rýchle správy

Najčítanejšie