Problém vizuálneho smogu v Bratislave: Reklame sa neubránia už ani naše lesy

Viacero lokalít v Bratislave trpí na novodobú chorobu – vizuálny smog. Reklama už najnovšie "napadla" aj stromy v lese.

Ilustračný obrázok k článku Problém vizuálneho smogu v Bratislave: Reklame sa neubránia už ani naše lesy
Zdroj: Iniciatíva Naše Karpaty

Nelegálna reklama a nielen tá, kradne verejný priestor a bráni pekným výhľadom. Situácia sa v Bratislave rokmi stále viac stupňuje a to aj napriek tomu, že súčasný primátor ohlásil aktívny boj proti vizuálnemu smogu.Ten predstavuje dlhotrvajúci problém, ktorý kvári obyvateľov vo všetkých mestských častiach a aj na miestach, kde reklama vôbec nemá čo hľadať.

Dnes vám v Bratislave môže reklama pokaziť náladu už aj v lesoparku.

Nevyhnú sa jej ani lesy

Hlavné mesto dlhodobo trpí na premnoženú reklamu. Vo viacerých prípadoch pritom stoja bilboardy, trojnožky či iné reklamné pútače na svojich miestach nelegálne.

Na nevhodnú reklamu upozornila tentokrát iniciatíva Naše Karpaty, ktorá bojuje za lepšie podmienky pre rekreáciu a šport v bratislavskom lesoparku

„Stále častejšie si všímame, že aj lesy v okolí Bratislavy sa stávajú obeťou rôznych plagátov, tabuliek alebo nalepovacích reklám. Naposledy takto zamorili lesopark plagáty o preteku na Devínskej Kobyle. Aj týždeň po skončení podujatia ostali oblepené stĺpy, stromy alebo smetné koše,“ upozorňuje iniciatíva.

Zbaviť sa takejto reklamy pritom nie je zložité. Narozdiel od prípadov trojnožiek či bilboardov, ktorých je v meste neúrekom.

Odstrániť akýkoľvek bilboard vôbec nie je také jednoduché. Treba súhlas stavebného úradu.

„Vizuálny smog sám od seba nezmizne. Občania nemajú prostriedky na boj proti nemu. A paradoxne ich nemá ani mesto! Pomôcť nám tak môže iba zmena zákona. Nemôže už ďalej trvať stav, že o Bratislave bude rozhodovať 15 stavebných úradov," vysvetlil primátor.

Pozrite si tiež: Ako by vyzerala Bratislava, keby bola reklama všade?

Podľa Iva Nesrovnala práve preto tak dlho trvá boj za odstránenie akýchkoľvek billbordov. „Odstránenie každého jedného billbordu nám totiž musí schváliť stavebný úrad. Bez kompetencií mesto konať nemôže. Preto budem ďalej bojovať za nový stavebný zákon a jeden stavebný úrad pre Bratislavu,“ uviedol Nesrovnal po stretnutí s mladým "sprejerom“, ktorý chcel problém premnoženej reklamy v meste vyriešiť po svojom. Megaboard na Kamennom námestí posprejoval farbou, prichytila ho však polícia.

Prekáža vám takáto reklama v lesoparku?

Zdroj: Dnes24.sk