Primátor pripúšťa, že obnova električkovej radiály v Karlovej Vsi tento rok nezačne
Termín spustenia prác záleží podľa Nesrovnala od viacerých faktorov, ktoré hlavné mesto nedokáže ovplyvniť. Až po skončení súťaže sa môže spísať zmluva a spustiť rekonštrukcia.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal pripúšťa, že sa rekonštrukcia Dúbravsko-Karloveskej električkovej radiály v tomto roku nezačne. „Je leto a máme pred sebou ešte verejné obstarávanie, čiže to je nepravdepodobné,“ skonštatoval. Termín spustenia prác záleží podľa jeho slov od viacerých faktorov, ktoré hlavné mesto nedokáže ovplyvniť. Na to, že obnova radiály nezačne v tomto roku, upozorňovali už v apríli aj niektorí bratislavskí mestskí poslanci.
Výstavba potrvá 15 mesiacov
Primátor priblížil, že mesto má už štyri stavebné povolenia a projekt musí ešte skontrolovať ministerstvo dopravy. „Potom sa spúšťa verejné obstarávanie na zhotoviteľa. To je proces, ktorý mesto nevie ovplyvniť, kedy skončí. Závisí to od súťažiteľov, či budú mať námietky, a to predlžuje spomínaný proces,“ vysvetlil Nesrovnal.
Až po skončení súťaže sa môže spísať so zhotoviteľom zmluva a spustiť rekonštrukcia. „Predpokladaná doba výstavby je okolo 15 mesiacov, keď všetko pôjde v poriadku a mestské časti budú spolupracovať,“ uviedol primátor s tým, že chce, aby práce na rekonštrukcii mali čo najmenej negatívny dopad na Bratislavčanov a dopravné obmedzenia trvali čo najkratšie.
I. Nesrovnal: Modernizáciu Karloveskej radiály chceme urobiť rýchlo a kvalitne
Práce mali začať už na jeseň
V apríli bratislavský mestský poslanec Branislav Kaliský uviedol, že problém so začiatkom verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby vidí aj v zdĺhavom administratívnom procese. „S rekonštrukciou by sa malo začať budúci rok, ale podľa toho, čo sme počuli na zastupiteľstve, tak to asi nie je pripravené do takého štádia, aby budúci rok vôbec mohlo niečo začať,“ povedal.
Starostka Karlovej Vsi a mestská poslankyňa Dana Čahojová upozornila, že prípravné práce meškajú. Mesto pritom podľa jej slov avizovalo začiatok rekonštrukcie na uplynulú jeseň a neskôr na túto jar. „Nejde všetko podľa plánu. Keby išlo, tak sa už na stavbe pracuje. Navyše sa počas príprav projektu zistilo, že nie všetky pozemky pod stavbou sú vyriešené,“ podotkla.
Celkové náklady na rekonštrukciu radiály môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur.
Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014. Bratislavská samospráva chce trať modernizovať pre jej technicky zastaraný stav. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia.
Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ.