Správy

Pre zmeny v križovatke Triblavina podali obyvatelia podnet na NKÚ a ÚVO

Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 podali podnet na Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO).

Ilustračný obrázok k článku Pre zmeny v križovatke Triblavina podali obyvatelia podnet na NKÚ a ÚVO
Zdroj: TASR

Zástupcovia petície požadujú, aby úrady preskúmali zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať. „Keďže je v priamom rozpore s vydaným stavebným povolením,“ informoval predseda petičného výboru a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva.

Petičiari upozorňujú na možný nezákonný postup bývalého vedenia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá mala prostredníctvom pokynu stavebného dozoru dať naprojektovať zmenu diaľnice s vypustením kolektorových vozoviek.

„Tento pokyn je v priamom rozpore s právoplatným stavebným povolením, pretože požaduje vypracovať projektovú dokumentáciu na koncepčne úplne odlišnú stavbu, ako je povolená a vysúťažená verejným obstarávaním,“ tvrdí Mrva. Podľa jeho slov je v rozpore so záväznou časťou územného plánu Bratislavského kraja a dotknutých obcí Chorvátsky Grob a Bernolákovo.

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

Petícia proti zmenám

Proti týmto zmenám spustili vo februári obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu a Ivanky pri Dunaji petíciu, pretože sa obávajú rizika dennodenného kolapsu dopravy. Pred niekoľkými dňami bola za prestavbu diaľnice D1 a križovatky Triblavina so súbežnými kolektormi a v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 spustená aj ďalšia petícia.

Čítajte tiež: NDS: Pôvodný návrh križovatky Triblavina by spôsobil dopravný kolaps

NDS tento mesiac, na verejnom rokovaní v Úrade Bratislavského samosprávneho kraja, uviedla, že prestavba diaľnice D1 a križovatky Triblavina podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave. Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa NDS nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste.

NDS pred časom uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia.

„Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia,“ povedala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1.

Čítajte tiež: Starostovia odmietajú neodborné vyhlásenia ku križovatke Triblavina

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM