Povinná 110-tka na diaľnici
Od 1.novembra 2010 je znížená maximálna povolená rýchlosť na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou. Okrem toho musia vodiči dodržiavať aj bezpečnostné rozostupy medzi vozidlami a to 70 metrov.
Ministerstvo dopravy tento návrh zníženia maximálnej povolenej rýchlosti a dodržiavania bezpečnostných rozostupov prezentuje zvýšením bezpečnosti v tomto úseku diaľnice, no po mnohých monitoringoch diaľnice je to v prvom rade o disciplíne nás, vodičoch, ktorí po tej diaľnici jazdíme a nie o represiách štátnych úradnikov voči motoristickej verejnosti.
Nutnosť 70 metrových rozostupov v pravom pruhu medzi nákladnými autami a kamónmi je na mieste, pretože zastaviť 20 až 30 tonový kolos z 90 kilometrovej rýchlosti, to chce svoj čas a vzdialenosť. V konečnom dôsledku, to bol dôležitý faktor, tragickej nehody, druhým bola nepozornosť vodiča, ktorý sa už nestihol vyhnúť dodávke. Viacerých, najmä zahraničných tirákov, som videl, ako počas jazdy sledujú televízor alebo notebook na palubovke, jazdiac v kolóne za sebou, s 5 až 10 metrovým rozostupom. No prečo na nich musia doplácať aj vodiči ostatnej dopravy?
Ďalším dôvodom ministerských úradníkov je aj fakt, že D1-tka medzi Bratislavou a Trnavou nie je ešte stále skolaudovaná a odovzdaná diaľnica, ale je to rozostavaná stavba, o čom svedčí aj oranžové dopravné značenie na vozovke a nie biele. Vo viacerých úsekoch je aj tak rýchlosť znížená na 80-tku pre výstavbu.
Zrátajme teda ministerský návrh: 110 kilometrová rýchlosť v 70 metrových rozostupoch, čo predlžuje čas jazdy na tejto trase a od januára budúceho roka aj drahšie, pretože diaľničné známky zdražejú o 40 %.
Nech žije komfort slovenských diaľnic, za ktoré platíme jedny z najdrahších diaľničných známok a mýta na počet kilometrov, zo štátov Európskej únie. Za jazdu po stavbe 110-tkou so 70 metrovými rozostupmi vo všetkých troch pruhoch a od januára podstatne drahšie. Však podľa hovorcu ministra dopravy, diaľničné známky nedraželi posledných päť rokov.