Pošta postupne zavádza do prevádzky nový spôsob platenia poplatkov cez E-kolky
Slovenská pošta (SP) spolu s Ministerstvom financií (MF) SR postupne zavádzajú do prevádzky nový spôsob platenia správnych a súdnych poplatkov, a to prostredníctvom elektronického platobného systému E-kolok.
„V rámci nového systému sa postupne inštalujú samoobslužné platobné terminály, takzvané kiosky, ktoré okrem hotovostnej úhrady umožňujú aj platbu kartou,“ priblížila hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová.
K 1. októbru tak už pošta rozmiestnila po celom Slovensku 100 takýchto kioskov. V rámci Bratislavského kraja ich je 12, v Banskobystrickom kraji 15, v Košickom 10, v Nitrianskom 11, v Prešovskom 16, v Trenčianskom kraji 8, v Trnavskom 10 a v Žilinskom kraji 17.
„Podľa schváleného harmonogramu bude do konca roka rozmiestnených 330 kioskov,“ vyčíslila Pondelová. A to primárne na klientske centrá vznikajúce v zmysle reformy ESO, oddelenia dopravných inšpektorátov a dokladov, katastrálne úrady, na súdy a ďalšie úrady v pôsobnosti ministerstiev vnútra a spravodlivosti.
Cieľom nového systému je podľa pošty zvýšiť komfort ľudí a firiem pri platení správnych a súdnych poplatkov. V novom platobnom systéme už totiž nie sú potrebné papierové kolky. Zároveň sa tým má zjednodušiť a sprehľadniť celý systém služieb poskytovaných štátom.
V súčasnosti musia ľudia kupovať papierové kolky na pracoviskách pošty a následne ich použijú na úrade a môžu za ne platiť iba v hotovosti. V novom systéme však ľudia zaplatia poplatok za úkon priamo na úrade, kde oň požiadajú. Môžu platiť v hotovosti aj bezhotovostne.