Podnikateľ Peter Benko z Dunajskej Lužnej: Máme na to konkurovať veľkým obchodom
Dlhoročná podnikateľská rodina, ktorej hlavou je Peter Benko, má recept na úspešné podnikanie. A nezastavili ich ani nadnárodné potravinové reťazce s nízkymi cenami. Osobný prístup v predajni Môj obchod a sledovanie výhodných cien.
Na začiatku príbehu majiteľa Môjho obchodu z Dunajskej Lužnej bola len
jednoduchá otázka, ktorú sme si dali asi všetci, keď sme ešte boli deťmi:
„Čím chcem byť, keď vyrastiem?“
Peter Benko sa s odpoveďou príliš dlho netrápil. „Odmalička
nás mama vychovávala s úctou k práci a svojou húževnatosťou bola
naším vzorom aj v zamestnaní, ktorému som sa neskôr rozhodol venovať
tiež,“ začína Peter. Pani Benková pracovala v potravinách,
kde jej Peter aj s bratom chodievali pomáhať. „Pre niekoho je
to všedná práca. Pre mňa sa však stala tou vyvolenou, ktorá mi mala
v budúcnosti zabezpečiť každodenný chlieb."
Vlastné potraviny pán Benko s manželkou otvorili ešte v roku 1994. „Pamätám si na to dodnes. Bolo 1. augusta a ja si spomínam na všetko, ešte aj na našu prvú zákazníčku, pani Janku. Snažila sa vtedy čo najviac nakúpiť, aby podporila náš rodinný obchodík.“ Rodinný podnik bol vedený naozaj príkladne. „Vždy pre nás bolo dôležité, aby boli predavačky k zákazníkom ústretové, aby s nimi prehodili zopár slov, poradili im, keď nevedia, ktorý produkt by si mali vybrať, či nevedia, čo navariť, lebo sa im už minuli nápady.“
Keď začal záujem zákazníkov o potraviny s dobrým výberom narastať, manželský pár sa rozhodol postaviť väčšiu predajňu. Tá sa otvárala opäť 1. augusta ale v roku 2007. Bola to veľká sláva. Na otvorenie prišla pozrieť aj herečka Majda Paveleková, ktorá vtedy bývala v Dunajskej Lužnej. Zákazníkov rodina pohostila rôznymi dobrotami. Už však nebola v obchode 2-členná ale 4-členná. Tento slávnostný rituál, kedy v predajni obsluhuje celá rodina aj s dcérou a synom, si Benkovci zachovali dodnes. „Sú dni v roku, ktoré sú oveľa čarovnejšie ako tie bežné. A tak sme zaviedli napríklad malú vianočnú tradíciu, kedy v predajni pracujeme s celou rodinou, podávame zákazníkom k nákupom vianočný punč a malý darček za ich celoročnú vernosť," opisuje vianočnú atmosféru v ich obchode otec-podnikateľ.
Tak tomuto sa povie rodinný prístup. „Od čias, kedy prišli na Slovensko hypermarkety, sa k nám ľudia čoraz častejšie vracajú práve z dôvodu osobného a rodinného prístupu. Ten však nie je len o komunikácii, ale aj o produktovej pestrosti. K tej nám veľmi dopomohla sieť Môj obchod. Prostredníctvom nej môžeme zákazníkov informovať o nových akciách. Ďalším stavebným kameňom nášho úspešného podnikania sú ceny. Niekto by povedal, že oproti veľkým sieťam nemá malý obchod nič cenovo výhodné. Opak je pravdou. Sledovaním cien na trhu a v spolupráci so sieťou Môj obchod vieme zákazníkom zabezpečiť, aby od nás neodchádzali s prievanom v peňaženke, ale aby u nás naopak aj nejaké to euro ušetrili."
A akú má rodina víziu do budúcna? „Aj naďalej rozširovať sortiment, predávať ho za čo najlepšie ceny, modernizovať našu predajňu a to všetko s úsmevom na tvári. Príďte si ho pozrieť napríklad zajtra ráno. Aj vtedy tam budeme aj pre vás.“
FAKTY
V sieti Môj obchod stretnete ľudí, pre ktorých:
- je životným poslaním byť dobrými a obetavými obchodníkmi
- je základom ich vzťahu k zákazníkom osobný až rodinný prístup
- je dôležité držať krok s trendmi a ponúkať zákazníkom to najlepšie
- sú spokojní zákazníci hnacím motorom aj motiváciou rásť
- je údelom ponúkať zákazníkom viac ako len tovar
Viac informácií o sieti nájdete na www.imojobchod.sk alebo na Facebooku
(PR správa)