Webnoviny - Rôzne

Petržalka upravila zásady pri sťažnostiach

Bratislavská Petržalka upozorňuje občanov na nové pravidlá podávania sťažností a petícií.

Tie začnú na základe parlamentom schválenej novely zákona platiť v nedeľu 1. augusta. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy, samospráva na to reaguje úpravou vlastných, interných zásad. Stanovuje sa napríklad lehota na vybavenie sťažností, zakotvená je aj finančná sankcia voči zamestnancom v prípade nedodržania zákonných lehôt či nesprávnom prešetrení sťažnosti. Pre občanov sa menia najmä pravidlá podávania a registrácie sťažností a petícií.

Sťažnosť môže podať fyzická i právnická osoba písomne, ústne i elektronickou poštou, avšak každý podnet musí byť osobne podpísaný sťažovateľom, prípadne konateľom v prípade právnickej osoby. Ak sťažnosť nie je podpísaná, miestny úrad vyzve predkladateľa, aby ju do desiatich dní prišiel osobne podpísať. „Ak sa tak nestane, odloží ju bez vybavenia. O tomto kroku je sťažovateľ písomne vyrozumený,“ vysvetlil Andrassy.

Petržalka zároveň pre zjednodušenie podávania sťažností zriadila osobitný mailový kontakt – staznosti@petrzalka.sk. Centrálny register sťažností by mal podľa Andrassyho slúžiť pre lepšiu a nezávislú kontrolu ich evidencie. Každá sťažnosť bude musieť byť vybavená do 60 pracovných dní. „V prípade, že zamestnanec miestneho úradu nevybaví sťažnosť v zákonných lehotách, sťažnosť nesprávne prešetrí, môže vyvodiť prednosta úradu voči nemu osobnú zodpovednosť s finančnou sankciou až do 650 eur,“ doplnil.

Petíciu môžu občania podať každý pracovný deň v podateľni miestneho úradu na Kutlíkovej ulici. Musí obsahovať údaje o členoch petičného výboru a o osobe, ktorá v mene výboru vystupuje či koná. Ak petičné hárky obsahujú nezrovnalosti, úrad vyzve petičný výbor, aby ich do 30 dní odstránil, inak sa petícia nebude prešetrovať. Každý petičný hárok musí byť očíslovaný s čitateľne vypísaným menom, adresou a podpisom podporovateľa. „Ak z obsahu petície vyplýva, že jej vybavenie neprislúcha petržalskej samospráve, postúpi sa do desiatich pracovných dní príslušnej inštitúcií na riešenie,“ uviedol Andrassy. Kontrolu prijímania, evidencie i vybavovania petícií vykonáva miestny kontrolór, ktorý každoročne predkladá zastupiteľstvu o tom informatívnu správu.

SITA

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM