Ilustračný obrázok k článku Petržalka sa vodičov pýtala, či im pomohli modré čiary a systém PAAS. TOTO je ich názor
Zdroj: TASR/Pavol Zachar

Petržalka sa vodičov pýtala, či im pomohli modré čiary a systém PAAS. TOTO je ich názor

Mestská časť Bratislava-Petržalka v rámci svojho parkovacieho systému od septembra spustila prvé “modré" parkovacie zóny. Ako sú s nimi vodiči spokojní?

Správy Samospráva
Správy Samospráva

Petržalka sa vodičov pýtala, či im pomohli modré čiary a systém PAAS. TOTO je ich názor

Mestská časť Bratislava-Petržalka v rámci svojho parkovacieho systému od septembra spustila prvé “modré" parkovacie zóny. Ako sú s nimi vodiči spokojní?

Ilustračný obrázok k článku Petržalka sa vodičov pýtala, či im pomohli modré čiary a systém PAAS. TOTO je ich názor
Zdroj: TASR/Pavol Zachar

Nové parkovacie zóny v Petržalke z dielne mestskej časti fungujú. Situáciu zlepšili aj podľa väčšiny rezidentov s autom. Samospráva si funkčnosť novinky na Dvoroch 1, 3, 5, 6 a v Starej Petržalke overila priamo u motoristov. V jej SMS a ONLINE ankete sa vyjadrilo viac ako 2100 z nich. Bratislava24 o tom informovala hovorkyňa Petržalky Mária Halašková.

Modré zóny

Mestská časť Bratislava-Petržalka v rámci svojho parkovacieho systému od septembra spustila prvé “modré" parkovacie zóny. Nadviazali na miestnu časť Dvory 4, kde túto novinku ešte v januári zaviedol magistrát hlavného mesta Bratislava.

Prostredníctvom SMS a e-mailov z Petržalského parkovacieho systému Petržalka oslovila všetkých 6 408 dotknutých rezidentov s autom na Dvoroch 1, 3, 5, 6 i v Starej Petržalke a nezabudla ani na tých z magistrátneho PAAS-u na Dvoroch 4.

Podľa väčšiny opýtaných nová regulácia výrazne alebo čiastočne zlepšila ich parkovanie a až tri štvrtiny z nich pozorujú vo svojej lokalite výrazné alebo čiastočné zlepšenie parkovania aj podľa dopravných predpisov,“ uvádza Petržalka.

(Ne)spokojnosť s PAAS-om

Najvyšší pomer spokojných respondentov, až 65 %, je pritom z Dvorov 4. „Tu parkovacia zóna PAAS z dielne magistrátu funguje bezmála 11 mesiacov a autá nerezidentov z nej zmizli ako prvé,“ vysvetľuje Ivan Lučanič z referátu mobility Miestneho úradu Petržalka.

Po štyroch týždňoch od zavedenia ale väčšina oslovených pozorovala výrazné alebo čiastočné zlepšenie aj pri parkovaní v nových “modrých” zónach z dielne mestskej časti, ktoré zostávajú naďalej bezplatné.

Naopak, podľa 11 až 16 % respondentov (v závislosti od lokality) parkovacie zóny situáciu s dostupnosťou legálnych verejných boxov pre autá čiastočne alebo výrazne zhoršili. Zaujímavosťou je, že najväčší pomer nespokojných, podobne ako spokojných, opäť pochádza z magistrátnej zóny PAAS Dvory 4. Podľa Lučaniča to môže byť tentokrát zapríčinené práve jej spoplatnením.

Súkromné parkoviská za 1 euro na noc

Do Petržalského parkovacieho systému sa zároveň po Technopole a supermarkete Billa na Muchovom námestí zapoja ďalšie súkromné parkoviská. Tie pomôžu najmä nerezidentom, ktorí v nových „modrých“ parkovacích zónach mimo vyhradených časov už nezaparkujú vôbec.

Najbližšie im za poplatok jedno euro na celú noc sprístupnia aj parkovisko pred TPD neďaleko zjazdu zo Starého mosta.

Témy, ktoré hýbu Bratislavou

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín