Rôzne Správy

Obnovenie prác na križovatke Triblavina sa pre námietky posúva na august

Výstavba križovatky Triblavina sa oficiálne začala v apríli 2015 a dokončená mala byť v apríli 2017. Hlavné práce na projekte však stoja pre námietky.

Ilustračný obrázok k článku Obnovenie prác na križovatke Triblavina sa pre námietky posúva na august
8
Galéria
Zdroj: TASR

Oživenie výstavby na križovatke Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislava sa pre ďalšie námietky posúva na august tohto roka. Na štvrtkovej tlačovej konferencii priamo na mieste stavby o tom informoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Dokončenie v roku 2021

Výstavba križovatky Triblavina sa oficiálne začala v apríli 2015 a dokončená mala byť v apríli 2017. Hlavné práce na projekte však stoja pre námietky. Aj v súčasnosti podalo podľa ministerstva dopravy Občianske združenie (OZ) Triblavina a Združenie domových samospráv rozklad voči predĺženiu platnosti územného rozhodnutia napojenia križovatky na cestu prvej triedy.

„Vyzývam OZ Triblavina a tých, ktorí nemajú iné na robote, len aby sa odvolávali, aby s tým prestali. Alebo nech pokračujú, ale nech oni potom nesú zodpovednosť za to, že sa 100 000 ľudí nedostane načas do práce a ešte im to mesiace a roky bude trvať,“ apeloval Érsek. Keby sa pri križovatke nepodávali odvolávania, mohla sa podľa neho začať riadne stavať pred troma rokmi. Minister momentálne počíta s dokončením križovatky v roku 2021.

Množstvo námietok

Čo sa týka procesov námietok a odvolávaní, štát ich podľa Érseka nevie urýchliť, pretože každý má právo sa odvolať. „Ani zmenou zákona to nevieme spraviť, lebo je to európska legislatíva,“ vysvetlil. Cesty chce podľa vlastných slov budovať v rámci všetkých zákonov. „Ale to, čo robia občianske združenia a aktivisti, už presahuje všetky rámce,“ upozornil. Pripomenul, že námietky sú okrem iného aj pri projekte výstavby obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

OZ Triblavina tvrdí, že v prípade križovatky Triblavina sa rozhodlo v neprospech občanov. Diaľnica sa má totiž budovať ako štvorpruhová, bez kolektorových komunikácií pre obsluhu okolitých obcí. Pôvodne sa mala stavať s troma pruhmi a súbežnými kolektormi. Národná diaľničná spoločnosť však argumentuje, že zmenu stavby križovatky si vyžiadala nevyhnutná potreba rozšírenia diaľnice z troch na štyri pruhy pre nárast intenzity dopravy.

Výstavba križovatky Triblavina na D1 (apríl 2018)
8
Galéria
Zdroj: TASR
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM