Ilustračný obrázok k článku Obľúbené trasy Bratislavčanov: Kadiaľ najčastejšie jazdíme na zdieľaných bicykloch?
12
Galéria

Obľúbené trasy Bratislavčanov: Kadiaľ najčastejšie jazdíme na zdieľaných bicykloch?

Pre mesto je údaj o tom, kde je najväčšia hustota cyklistov, zaujímavý aj pre lepšie plánovanie investície do ďalšej cyklistickej infraštruktúry.

KAW Správy Samospráva
KAW Správy Samospráva

Obľúbené trasy Bratislavčanov: Kadiaľ najčastejšie jazdíme na zdieľaných bicykloch?

Pre mesto je údaj o tom, kde je najväčšia hustota cyklistov, zaujímavý aj pre lepšie plánovanie investície do ďalšej cyklistickej infraštruktúry.

Ilustračný obrázok k článku Obľúbené trasy Bratislavčanov: Kadiaľ najčastejšie jazdíme na zdieľaných bicykloch?
12
Galéria

Magistrát zverejnil na svojom transparentnom portáli opendata.bratis­lava.sk mapu, ktorá pomocou farieb znázorňuje hustotu cyklodopravy v hlavnom meste. Pomohli údaje z mestských zdieľaných bicyklov SlovnaftBAjk.

Vedie Staré Mesto a Ružinov

Zo spomínaných údajov sa dá ľahko zistiť, že používatelia zdieľaných bicyklov najviac jazdia v Starom Meste, Ružinove a tiež v Petržalke. Zdieľané bicykle však cyklisti využívajú aj na vzdialenejšie výlety, ku galérii Danubiana či na hrad Devín.

Každý zo zdieľaných mestských bicyklov má elektronickú jednotku, ktorá umožňuje vysielať do systému anonymné údaje o polohe. „Na vytvorenie mapy poslúžili údaje z týždňa medzi 11. a 17. augustom tohto roka, kedy letné počasie s priemernými teplotami okolo 24,7 stupňa cyklodoprave prialo. Obyvatelia a návštevníci nášho mesta za sedem dní najazdili neuveriteľných 20-tisíc kilometrov, čo svedčí o mimoriadnej obľúbenosti tohto typu dopravy v Bratislave,“ hovorí primátor Matúš Vallo.

Najviac SlovnaftBAjky využívame v centre a Ružinove, kde sa začínajú dve z troch zdieľaných jázd. Petržalka je štartom asi pätiny všetkých jázd, naopak v Podunajských Biskupiciach na zdieľaný bicykel cyklisti vysadli len veľmi zriedkavo, v 0,6 % prípadoch. Viac ako polovica jázd sa uskutoční v rámci jednej mestskej časti, 44 zo 100 cyklistov pri jazde prekročí hranice mestských častí.

Priemerná dĺžka trasy bola 2,7 kilometra. Priemerná rýchlosť bola 7,7 km/h.

Pre mesto je údaj o tom, kde je najväčšia hustota cyklistov, zaujímavý aj pre lepšie plánovanie investície do ďalšej cyklistickej infraštruktúry. „Je totiž veľký predpoklad, že na zdieľaných bicykloch sa správame podobne ako na tých vlastných, takže dáta odrážajú celkovú situáciu v meste,“ potvrdil cyklokoordinátor mesta Tomáš Peciar.

Svoje využitie nájdu údaje aj v súkromnom sektore. Môžu pomôcť miestnym malým podnikateľkám a podnikateľom, ktorí zvažujú napríklad otvorenie novej prevádzky občerstvenia, opravy defektov či iných služieb pre cykloverejnosť. Heatmapa tiež zobrazuje dokovacie stanice, teda miesta, kde si užívatelia môžu bicykel zobrať alebo odovzdať.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín