Správy

O vedenie DPB sa uchádza 17 kandidátov. Aké zmeny majú pripravené?

O pozíciu generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) sa uchádza 17 kandidátov. Na čele DPB chce stáť súčasný najvyšší manažér spoločnosti, ale aj bývalí šéfovia podniku. prečítajte si, aké majú plány.

Ilustračný obrázok k článku O vedenie DPB sa uchádza 17 kandidátov. Aké zmeny majú pripravené?
Zdroj: TASR

Záujem majú aj bývalí riaditelia

Na čele DPB chce stáť súčasný najvyšší manažér spoločnosti, ale aj bývalí šéfovia podniku. Terajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Ľubomír Belfi vo svojom pláne rozvoja spoločnosti uviedol, že jeho ambíciou je pokračovať vo vyrovnanom hospodárení, optimalizácii nákladov, modernizácii vozidlového parku a údržbovej základne.

Jedným z prostriedkov na znižovanie nákladov je podľa Belfiho vytvoriť expresné linky na vybraných úsekoch hlavného mesta, napríklad na trase Centrum-Patrónka-Devínska Nová Ves. Belfi chce tiež výrazne zvýšiť počet zastávok na znamenie.

Prečítajte si aj: Kto bude šéfovať mestským podnikom v Bratislave? Mesto uverejnilo uchádzačov, môžete hlasovať

Pavel Derkay, ktorý DPB viedol v rokoch 2009 až 2011, chce okrem iného vybudovať vozovňu v oblasti Bratislava-západ, čo podľa jeho názoru umožní minimalizovať neproduktívne kilometre. Chce takisto pripraviť plán efektívneho využívania trolejbusovej siete a rozvoj hybridných systémov ako zdroja pohonu.

Šéf DPB v rokoch 2007–2009 Róbert Kadnár chce v rámci svojich plánov vytvoriť projekt prepojenia trolejbusovej trate z Dlhých Dielov cez Staré Grunty a Mlynskú dolinu s Kramármi a vozovňou na Hroboňovej ulici. Ďalej zvýšiť výpravu vozidiel na 95 percent, o čo by sa mala postarať obnova zastaraných vozidiel, zvyšovanie prepravnej rýchlosti i skvalitnenie servisu.

Medzi ďalšími kandidátmi, ktorí sa uchádzajú o post generálneho riaditeľa DPB a predsedu predstavenstva spoločnosti, je aj Zdeněk Schraml, ktorý do februára tohto roka zastával funkciu generálneho riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice, v minulosti šéfoval Letisku M.R. Štefánika – Airport Bratislava. a.s.

Vo svojom pláne rozvoja DPB spomína medzi strategickými cieľmi aj účasť vyššieho územného celku, poprípade štátu na financovaní spoločnosti. Chce takisto postupne zavádzať elektrobusy.

Prečítajte si aj: Nielen vozový park, ale aj vozovne: Dopravný podnik prechádza veľkými zmenami

Medzi kandidátmi na riadenie DPB sú aj jeho terajší zamestnanci a tiež ľudia, ktorí pracujú v oblasti marketingu či v bankovom sektore.

Prečítajte si aj: Dopravný podnik už má celkovo 100 nových trolejbusov

Kto bude viesť OLO , Metro, či BVS?

Okrem životopisov 17 kandidátov v prípade DPB sa na stránke hlavného mesta SR Bratislavy nachádzajú aj kandidáti, ktorí majú záujem obsadiť kľúčové pozície v ďalších troch bratislavských mestských podnikoch – Odvoz a likvidácia odpadu (OLO), Metro Bratislava a Bratislavská vodárenská spoločnosť BVS).

V prípade OLO je 17 kandidátov, do výberového konania týkajúceho sa BVS je prihlásených 16 kandidátov, dvaja kandidáti chcú viesť Metro Bratislava.

Verejnosť môže životopisy a rozvojové plány kandidátov pripomienkovať, na svoje podnety priamo upozorňovať výberovú komisiu. Tá sa stretne 7. septembra a má rozhodnúť o kandidátoch, ktorí postúpia do druhého kola.

Ich profesijné životopisy i rozvojové plány spoločnosti si môže verejnosť prečítať na stránke hlavného mesta www.bratislava.sk.

Ešte pred tým, ako nových manažérov schváli septembrové mestské zastupiteľstvo, sa má uskutočniť verejná prezentácia kandidátov, ktorí postúpia do druhého kola výberového procesu.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM