Nesrovnal chce v budúcnosti spojiť Bratislavu a Viedeň električkou
Obnovenie pôvodnej trasy Viedenskej električky, ktorá bola v prevádzke v prvej polovici 20. storočia, je podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala reálne.
Spojenie Bratislavy s našimi západnými susedmi považuje primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal za dôležité. Aj z tohto dôvodu sa pohráva s myšlienkou spojiť Bratislavu s Viedňou cez Hainburg električkovou linkou. Informáciu priniesol portál hnonline.sk.
Znamenalo by to obnovenie pôvodnej trasy Viedenskej električky, ktorú si pamätajú už len naši starí rodičia. „Obnova bývalej linky Viedeň – Hainburg – Wolfsthal – Bratislava sa zdá byť zaujímavou možnosťou pre budúcnosť,“ píše primátor v newsletteri adresovanom Petržalčanom.
Odborníci sú proti
S týmto nápadom sa však veľmi nestotožňujú odborníci. Exriaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec si myslí, že by to bola pre mesto zbytočná investícia. Argumentuje tým, že spojenie Bratislava – Viedeň je zabezpečené či už vlakmi, alebo autobusmi v dostatočnej kapacite aj rýchlosti.
Aj Martin Fundárek z iniciatívy Lepšia doprava vníma tento nápad ako nezmyselný, keďže Bratislava má s Viedňou už spojenie cez Marchegg a Parndorf a obe trate sú rýchlejšie než trať cez Hainburg. „O koľajovej doprave by malo význam uvažovať, iba ak by sa výrazne zvýšil objem dopravy medzi Hainburgom a Bratislavou a vznikali by veľké zápchy,“ tvrdí Fundárek.
Začiatok Viedenskej električky
Viedenská električka, ktorá pravidelne vozila ľudí do rakúskej metropoly, bola sprevádzkovaná 22. januára 1914. Pravidelná doprava sa začala 5. februára 1914 o 4:15 hod. odchodom z Viedne.
Trať viedla z Viedne južne od Dunaja popri Schwechate, Hainburgu a Wolfsthale na Slovensko, kde prechádzala cez predmestie Petržalka až do centra mesta. Trasa sa prestala využívať po druhej svetovej vojne.