Nesrovnal chce v budúcnosti spojiť Bratislavu a Viedeň električkou
Obnovenie pôvodnej trasy Viedenskej električky, ktorá bola v prevádzke v prvej polovici 20. storočia, je podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala reálne.

Spojenie Bratislavy s našimi západnými susedmi považuje primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal za dôležité. Aj z tohto dôvodu sa pohráva s myšlienkou spojiť Bratislavu s Viedňou cez Hainburg električkovou linkou. Informáciu priniesol portál hnonline.sk.
Znamenalo by to obnovenie pôvodnej trasy Viedenskej električky, ktorú si pamätajú už len naši starí rodičia. „Obnova bývalej linky Viedeň – Hainburg – Wolfsthal – Bratislava sa zdá byť zaujímavou možnosťou pre budúcnosť,“ píše primátor v newsletteri adresovanom Petržalčanom.
Odborníci sú proti
S týmto nápadom sa však veľmi nestotožňujú odborníci. Exriaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec si myslí, že by to bola pre mesto zbytočná investícia. Argumentuje tým, že spojenie Bratislava – Viedeň je zabezpečené či už vlakmi, alebo autobusmi v dostatočnej kapacite aj rýchlosti.
Aj Martin Fundárek z iniciatívy Lepšia doprava vníma tento nápad ako nezmyselný, keďže Bratislava má s Viedňou už spojenie cez Marchegg a Parndorf a obe trate sú rýchlejšie než trať cez Hainburg. „O koľajovej doprave by malo význam uvažovať, iba ak by sa výrazne zvýšil objem dopravy medzi Hainburgom a Bratislavou a vznikali by veľké zápchy,“ tvrdí Fundárek.
Začiatok Viedenskej električky
Viedenská električka, ktorá pravidelne vozila ľudí do rakúskej metropoly, bola sprevádzkovaná 22. januára 1914. Pravidelná doprava sa začala 5. februára 1914 o 4:15 hod. odchodom z Viedne.
Trať viedla z Viedne južne od Dunaja popri Schwechate, Hainburgu a Wolfsthale na Slovensko, kde prechádzala cez predmestie Petržalka až do centra mesta. Trasa sa prestala využívať po druhej svetovej vojne.
Stará električka zakotvila na Trnavskom mýte. "Odvezie" vás aj do sveta zábavy
