Nesrovnal chce na nábreží zónu zmiešaného pohybu. Dúbravka a Karlova Ves sú proti
Primátor Bratislavy tvrdí, že okrem cyklistov si aj chodci zaslúžia na promenáde priestor, kde sa môžu pohybovať voľne a bez pocitu ohrozenia.
Bratislava, podobne ako aj ďalšie európske metropoly musia riešiť problematiku bezpečnosti cyklistov a chodcov na verejných priestranstvách. Na nábrežnej promenáde pri komplexe River Park bol pred niekoľkými dňami zrušený koridor pre cyklistov a vznikla zóna zmiešaného pohybu cyklistov a chodcov.
Nábrežie pre všetkých
„Verejné priestranstvá v Bratislave sa rozvíjajú a zväčšuje sa hustota ľudí, ktorí sa na nich pohybujú. To však na druhej strane prináša aj viacero kolízií. Na dunajskej promenáde sú dnes najviac zraniteľné mamičky s kočíkmi, voľne pobehujúce malé deti, naši seniori či psičkári. Okrem cyklistov si aj títo ľudia zaslúžia na promenáde priestor, kde sa môžu voľne pohybovať bez toho, aby museli striehnuť, z ktorej strany im hrozí nebezpečenstvo,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Komisia pre dopravné značenie vo februári tohoto roku rozhodla o zmene dopravného značenia na dunajskej promenáde.
Časť doterajšej cyklotrasy sa mení na zmiešanú zónu, ktorú cyklisti zdieľajú s chodcami.
„Rozhodnutie komisie z februára rešpektujem. Napokon, pre cyklistov so športovejším ponímaním cyklistiky máme na Petržalskej strane bezpečnú a komfortnú cyklotrasu s minimálnymi obmedzeniami, spojenú s ľavým brehom Dunaja lávkami na všetkých štyroch mostoch. Zároveň rozumiem aj hlasom nespokojných cyklistov," dodal primátor Bratislavy.
Ivo Nesrovnal už oslovil aj národného cyklokoordinátora Petra Klučku. Je pripravený debatovať aj na širšej platforme a hľadať najlepšie riešenie.
Karlova Ves aj Dúbravka podporujú protestnú cyklojazdu
Mestská časť Bratislava-Karlova Ves, rovnako ako Dúbravka, podporujú požiadavku na zachovanie hlavnej cyklotrasy medzi Devínom, Dúbravkou, Karlovou Vsou a centrom. Cyklotrasa na nábreží Dunaja je záväznou súčasťou územného plánu Bratislavy od roku 2007. Zachovanie dostatočnej šírky promenády medzi komplexom River Park a nábrežím Dunaja umožňuje vybudovanie cyklotrasy bezpečnej pre cyklistov aj chodcov.
„Zóna zmiešaného pohybu v zúženom priestore je pre chodcov a cyklistov menej bezpečná. Obnovenie cyklotrasy je nevyhnutné pre podporu alternatívnych spôsobov dopravy, ktoré Bratislava potrebuje,“ tvrdia zástupcovia oboch mestských častí.
„Promenáda bola dosť široká, aby na nej, aj pri rastúcom počte cyklistov, mohla byť bezpečná cyklotrasa. Privatizácia nábrežia spôsobila konflikt medzi záujmom verejnosti a developera. Ten preferuje iný typ návštevníkov. Obávame sa, že zóna zmiešaného pohybu je krokom, ktorý zhorší bezpečnosť chodcov i cyklistov a jeho cieľom je vytlačiť cyklistov úplne, čo by nebolo dobré,” myslí si starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová.
„Zmene na nábreží a zrušenie koridoru pre cyklistov sa priamo dotýka cyklistov z Dúbravky, trasa bola jedinou bezpečnou cestou z mestskej časti do centra,“ hovorí vicestarosta Dúbravky Ľuboš Krajčír, ktorý sa problematike cyklotrás a cyklodoprave v Dúbravke venuje.