NDS: Križovatka Triblavina sa stavia v súlade so stavebným povolením
Na križovatke Triblavina na diaľnici D1 sa robia stavebné práce v súlade s právoplatným stavebným povolením. Uviedla to Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v reakcii na štvrtkové (18. 2.) vyjadrenia opozičnej strany #Sieť.

Sieť tvrdí, že výstavba križovatky nepokračuje podľa pôvodného plánu a vykazuje znaky čiernej stavby. „NDS navrhla zmenu technického riešenia na tejto stavbe tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia,“ opísala hovorkyňa diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.
Navrhované technické riešenie súvisí podľa jej slov so zefektívnením stavby a tiež nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia D1, teda s úsporou finančných prostriedkov.
„Toto vyplynulo aj z požiadavky Európskej komisie na prehodnotenie riešenia skapacitnenia D1 a aj so zosúladením s priľahlou križovatkou Ivanka, sever,“ dodala.
Riešenie križovatky údajne nemení spôsob pripojenia okolitých obcí
Strana #Sieť uvádza, že križovatka Triblavina je súčasťou projektu rozšírenia diaľnice D1 z Bratislavy do Trnavy, ktoré bolo projektované vrátane kolektorových pásov. Ich zmyslom je uľahčiť napájanie blízkym obciam na diaľnicu a zjednodušiť vstup áut do Bratislavy. Momentálne sa však podľa strany stavia iba táto križovatka, a to nie v takom rozsahu.
Podľa NDS však navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky na tejto stavbe ani ich kapacity a teda nemení spôsob napojenia priľahlých obcí novými cestami, ku ktorých vybudovaniu sa zaviazal samotný Bratislavský samosprávny kraj ešte 16. januára 2012 v Zmluve o spolupráci uzavretej medzi ministerstvom dopravy, NDS a Bratislavským samosprávnym krajom.
Napojenie priľahlých území je podľa diaľničiarov v zmysle tejto zmluvy záväzkom Bratislavského samosprávneho kraja. „V prípade, ak by sa tento záväzok nemal naplniť, bola by NDS nútená prehodnotiť výstavbu samotnej križovatky a realizovať len skapacitnenie D1 v danom úseku,“ doplnila Žgravčáková.
Prečítajte si aj: Bratislavský obchvat: Čo urobí s dopravou v meste a s parkovaním?