Našim cieľom je integrovať všetky typy dopravy
V rámci spúšťania Bratislavskej integrovanej dopravy na území Bratislavského kraja sa začnú od novembra inštalovať označovače cestovných lístkov do 205 autobusov regionálneho prepravcu Slovak Lines. Vzorová inštalácia označovača sa uskutočnila na Aut
„Je to významný krok v rámci Bratislavskej integrovanej dopravy. Bratislavská župa je v tomto lídrom, lebo náš tender bol úspešný a už označovače montujeme do autobusov. Náš ambiciózny plán je, aby sme v druhej polovici budúceho roka mali aspoň časť územia Bratislavskej župy a Bratislavy integrovanú, v tejto prvej etape uvažujeme o Záhorí,“ povedal župan Pavol Frešo. Zároveň doplnil, že označovače musia byť kompatibilné a technicky pripravené. Cieľom integrovanej dopravy je podľa župana najmä to, aby ľudia necestovali v rámci regiónu na tri lístky, ale bude im stačiť jeden. Dotýkať sa to bude vyše 620-tisíc ľudí žijúcich v kraji. **„Našim cieľom je integrovať všetky spôsoby dopravy v rámci župy ale aj mesta, aby ľudia mohli cestovať s jedným lístkom a nie s troma, a aby to bolo pre nich lacnejšie a pohodlnejšie,“ **doplnil Pavol Frešo. Župan verí, že aj so starostami mestských častí a obcí sa podarí dohodnúť, aby bola viac preferovaná koľajová doprava, nakoľko je aj rýchlejšia.
Tender na označovače pre mestskú hromadnú dopravu robí hlavné mesto Bratislava, ktorí v súčasnosti prebieha. Tender na označovače pre železnice bude robiť Bratislavský kraj, projekt podá v najbližšej vyhlásenej výzve OPBK.
Projekt s názvom Zriadenie jednotného tarifného systému u dopravcov v pôsobnosti Bratislavského kraja bol predložený a schválený v rámci Operačného programu Bratislavský kraj. Na základe uskutočneného verejného obstarávania bola v máji uzavretá zmluva o nenávratný finančný príspevok s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (Riadiaci orgán pre Operačný program Bratislavský kraj). V rámci verejného obstarávania bol úspešným uchádzačom EMtest – SK, s.r.o. a EMTEST, a.s. Celkové oprávnené výdavky projektu sú vo výške 375 396 eur (s povinným 5% spolufinancovaním z vlastných zdrojov BSK vo výške 18 769,80 eur). Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Zdroj + foto: BSK