Maros Palesch Rôzne

Náhradná doprava na Hlavnú stanicu

Na Hlavnú železničnú stanicu bude v priebehu mesiaca február zavedená náhradná autobusová linka, ktorá bude čiastočne kopírovať trať po zrušenej električke.

**Nová autobusová linka bude premávať zo stanice cez Štefanovičovú, Starohorskú na Radlinského ulicu, následne prejde Kollárovým námestím a po Štefánikovej ulici sa dostane späť na železničnú stanicu. **

Primátor mesta Milan Ftáčnik sa na náhradnom trasovaní linky dohodol s vedením dopravného podniku a ročné náklady na linku sú približne na úrovni 150-tisíc eur. Projekt rieši mimoriadnu dopravnú situáciu, ktorá vznikla z dôvodu havarijného stavu električkovej trate a prípadná ďalšia prevádzka električiek po existujúcej trati by mohla mať aj tragické dôsledky. Do denného grafikonu budú zaradené dva autobusy a stále otvorenou otázkou je možná spoluúčasť investora projektu Predstaničné námestie na prevádzkových nákladoch.

Náhradná linka podľa nového trasovania by mala byť oficiálne spustená do prevádzky v druhej polovici februára. Mesto v týchto dňoch pripravuje osadenie nového dopravného značenia, ktoré umožní bezproblémový prejazd autobusov vytýčenou trasou (napr. povolenie vjazdu, zákaz parkovania).

Bratislavský magistrát pristúpil k dočasnému riešeniu hlavne preto, že finančné náklady na čiastočnú rekonštrukciu havarijného úseku trate boli vyčíslené na viac ako 1,5 mil. eur. Primátor M. Ftáčnik bol zároveň informovaný investorom projektu Predstaničné námestie, že so stavebnými prácami by sa malo začať už v roku 2013 a v prvej etape bude okrem iného realizovaná výstavba novej električkovej trate. Z týchto vecných dôvodov pristúpila bratislavská samospráva len k dočasnému riešeniu situácie, nie ku širšej a zároveň finančne oveľa nákladnejšej rekonštrukcii existujúcej trate.

Zdroj: Magistrát Bratislavy, Ľubomír Andrassy

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM