Na Račianskej budú jazdiť električky častejšie ako metro, pribudne aj nová linka
Od začiatku školského roka sa na Račianskej navýši prepravná kapacita električiek o 70 % a priemerný interval sa skráti na 120 sekúnd.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) reaguje na prvé podnety od cestujúcich, ktoré mu adresovali v rámci projektu „Máme spoločný cieľ“ a v spolupráci s mestom Bratislava začína realizovať vylepšenia v prevádzke MHD. Ako jeden z najväčších nedostatkov vnímali cestujúci nedostatočnú kapacitu električiek na Račianskej ulici.
Nová električková linka
DPB preto od 2. septembra spúšťa do prevádzky novú električkovú linku 7. Jej trasa bude začínať na významnom prestupnom uzle integrovanej dopravy pri železničných staniciach Vinohrady a Predmestie a cestujúcich odvezie k prestupným uzlom Račianske mýto, Blumentál a na Hlavnú stanicu.
Po Račianskej ulici tak bude premávať historicky najvyšší počet električiek. Linky 3 a 7 tu spoločne vytvoria 120-sekundový interval, čo je ešte menej, ako v mnohých prevádzkach metra vo svetových metropolách. Vďaka novej linke sa na Račianskej radiále navýši celková prepravná kapacita električiek oproti prázdninovému režimu až o cca 70 %.
„DPB je na tejto trati pripravený odviezť až 9-tisíc cestujúcich za hodinu. Zároveň budeme spoločne s magistrátom sledovať vyťaženie električiek a ak by kapacitne nestačil ani nový model prevádzky, budeme riešiť možnosť predĺženia ranných spojov linky 7 až na konečnú do Rače,“ Bratislava24.sk informoval Martin Žarnovický, manažér PR a marketingu DPB.
Električková linka 7 bude premávať v čase najväčších prepravných nárokov, teda cez pracovné dni ráno cca od 5:30 do 9:00 hod. a potom poobede cca od 14:00 do 18:00 hod., keď sa cestujúci potrebujú dostať do práce či škôl a poobede späť domov. Spojenie sa zlepší aj množstvu študentov, ktorí cestujú k Slovenskej technickej univerzite, pred ktorou bude nová linka tiež zastavovať.
Zmeny v cestovaní MHD
Zmeny sa chystajú aj v ostatných častiach mesta. Električku linky 2 v plnej miere nahradí priame spojenie s centrom linkou 4. Zachované bude aj priame spojenie medzi ŽST Nové Mesto a Hlavnou stanicou, a to rýchlejšími vlakmi linky S70, v ktorých vďaka integrovanej doprave platia rovnaké električenky a lístky na MHD, ako v električkách, autobusoch a trolejbusoch.
Dopravný podnik zlepšuje aj priame spojenie Dúbravky a Petržalky s centrom mesta. Nakoľko stále pokračuje rekonštrukcia električkovej trate v Karlovej Vsi, poobede budú premávať autobusy 83 a 84 až o 33 % častejšie, než v súčasnosti. Interval sa skracuje aj ráno, keď budú autobusy jazdiť v spoločnom iba 3–4 minútovom intervale. Na väčšinu spojov DPB nasadí najkapacitnejšie autobusy aké má k dispozícii a síce Mercedes CapaCity.
Aby bolo cestovanie pohodlnejšie aj pri ceste z Dlhých dielov, DPB dočasne opäť obnoví prevádzku špeciálneho autobusu 133, ktorý ráno odľahčí trolejbusy a električky a cestujúcich z Dlhých dielov odvezie priamo do mesta. Napriek priamemu autobusovému spojeniu však DPB odporúča využívať pri ceste do centra rýchlejšie električky X6, ktoré na nábreží neuviaznú v zápchach.
Ak chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.