„Možné rozšírenie trate na dvojkoľajnú je predovšetkým reakciou na hus
„Možné rozšírenie trate na dvojkoľajnú je predovšetkým reakciou na hustotu dopravy, ktorá je najmä v úseku Bratislava Nové Mesto – Kvetoslavov mimoriadne vyťažená,“ uviedli z komunikačného oddelenia ministerstva.
Budovanie terminálov
Dôvodom je podľa rezortu fakt, že v najvyťaženejších úsekoch dňa, keď ľudia cestujú do práce či do školy a späť, je na tejto trase minimalizovaná ponuka pre nákladných dopravcov. „Tí však nemalou mierou prispievajú k zamestnanosti a rozvoju samotného regiónu,“ dodalo ministerstvo.
Ďalším faktom je podľa rezortu postupné budovanie terminálov integrovanej osobnej dopravy v aglomerácii Bratislavy. Takže pri súčasnej jednej koľaji bude konštrukčne veľmi problematické zabezpečiť križovania bez toho, aby nedošlo k úplne inému rozloženiu vlakov a predlžovaniu ich cestovnej doby. Teda, keď jeden vlak bude musieť na jednokoľajnej trati čakať na druhý.
„Dnes je jazda vzhľadom na menší počet zastavení rýchlejšia a križovanie plynulé, čo pri početnejšom zastavovaní už nebude možné,“ opísalo ministerstvo.
Zmeny v infraštruktúre
Železničnou traťou do Komárna sa pritom zaoberá aj štúdia bratislavského železničného uzla, ktorá je v procese prípravy. V štúdii sa má analyzovať aj prevádzkový koncept osobnej a nákladnej dopravy vrátane potrebnej kapacity trate.
Zároveň sa vyhodnotí dosah vybudovania nových železničných zastávok – Trnávka, Ružinov a Vrakuňa na priepustnosť trate. „Následne budú spracované odporúčania na zmeny v infraštruktúre,“ avizoval rezort.