Správy

„Možné rozšírenie trate na dvojkoľajnú je predovšetkým reakciou na hus

Ilustračný obrázok k článku „Možné rozšírenie trate na dvojkoľajnú je predovšetkým reakciou
na hus
Zdroj: Dnes24.sk

„Možné rozšírenie trate na dvojkoľajnú je predovšetkým reakciou na hustotu dopravy, ktorá je najmä v úseku Bratislava Nové Mesto – Kvetoslavov mimoriadne vyťažená,“ uviedli z komunikačného oddelenia ministerstva.

Budovanie terminálov

Dôvodom je podľa rezortu fakt, že v najvyťaženejších úsekoch dňa, keď ľudia cestujú do práce či do školy a späť, je na tejto trase minimalizovaná ponuka pre nákladných dopravcov. „Tí však nemalou mierou prispievajú k zamestnanosti a rozvoju samotného regiónu,“ dodalo ministerstvo.

Ďalším faktom je podľa rezortu postupné budovanie terminálov integrovanej osobnej dopravy v aglomerácii Bratislavy. Takže pri súčasnej jednej koľaji bude konštrukčne veľmi problematické zabezpečiť križovania bez toho, aby nedošlo k úplne inému rozloženiu vlakov a predlžovaniu ich cestovnej doby. Teda, keď jeden vlak bude musieť na jednokoľajnej trati čakať na druhý.

„Dnes je jazda vzhľadom na menší počet zastavení rýchlejšia a križovanie plynulé, čo pri početnejšom zastavovaní už nebude možné,“ opísalo ministerstvo.

Zmeny v infraštruktúre

Železničnou traťou do Komárna sa pritom zaoberá aj štúdia bratislavského železničného uzla, ktorá je v procese prípravy. V štúdii sa má analyzovať aj prevádzkový koncept osobnej a nákladnej dopravy vrátane potrebnej kapacity trate.

Zároveň sa vyhodnotí dosah vybudovania nových železničných zastávok – Trnávka, Ružinov a Vrakuňa na priepustnosť trate. „Následne budú spracované odporúčania na zmeny v infraštruktúre,“ avizoval rezort.

Cestovanie vlakom
4
Galéria
Foto: Tomáš Stupavský / Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM