Ilustračný obrázok k článku Magistrát je podľa Cyklokoalície brzdou rozvoja cyklodopravy v meste
5
Galéria

Magistrát je podľa Cyklokoalície brzdou rozvoja cyklodopravy v meste

Občianske združenie Cyklokoalícia si myslí, že rozvoj cyklodopravy v hlavnom meste brzdí magistrát. Bratislavská samospráva s tým nesúhlasí.

Rôzne
Rôzne

Magistrát je podľa Cyklokoalície brzdou rozvoja cyklodopravy v meste

Občianske združenie Cyklokoalícia si myslí, že rozvoj cyklodopravy v hlavnom meste brzdí magistrát. Bratislavská samospráva s tým nesúhlasí.

Ilustračný obrázok k článku Magistrát je podľa Cyklokoalície brzdou rozvoja cyklodopravy v meste
5
Galéria

Magistrát hlavného mesta je podľa občianskeho združenia Cyklokoalícia brzdou rozvoja cyklodopravy v Bratislave. Akčný plán rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na rok 2017 sa podľa združenia nenapĺňa. Od mesta preto žiada okamžité navýšenie kompetencií mestského cyklokoordinátora a radikálny rozvoj novej cyklistickej infraštruktúry.

Zanedbávanie cyklodopravy

„V roku 2017 je naplánovaná výstavba piatich nových cyklotrás, pričom magistrát má pripravené projekty len k dvom z nich,“ uvádza. Údržbu existujúcich cyklotrás a realizáciu zdokumentovaných projektov podľa združenia mesto dlhodobo zanedbáva.

Prvý okruh Bratislavy, cyklotrasa okolo historického centra, je rozpracovaný od roku 2011 a má stagnovať už šesť rokov. Cyklokoalícia tvrdí, že vypracovala projekt bezpečného riešenia Hodžovho námestia, ktorý je podstatný pre rozvoj cyklodopravy v Bratislave. „Hoci si magistrát riešenie osvojil, nezaradil ho ani do plánu na rok 2017,“ podotklo združenie.

Chystá sa protest

Cyklokoalícia vyzýva magistrát k prijatiu účinných opatrení, rozšíreniu kompetencií mestského cyklokoordinátora na výkonný a najvyšší rozhodovací orgán v oblasti cyklodopravy v Bratislave. Taktiež požaduje napĺňanie Akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy, ktorý schválilo mestské zastupiteľstvo.

Cyklokoalícia v blízkom čase pripravuje protestné zablokovanie jednej z hlavných dopravných tepien Bratislavy bicyklami, a to z dôvodu prehlbujúcej sa nefunkčnosti a stagnácie mesta v oblasti cyklodopravy.

Reakcia mesta

Hlavné mesto sa ohradzuje proti tvrdeniam Cyklokoalície. Ako tvrdí, potrebné kroky v zmysle Akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na rok 2017 realizuje. „V tomto roku je na výstavbu a údržbu cyklotrás alokovaných 506-tisíc eur z programu Verejná infraštruktúra a ďalších 460-tisíc eur v programe Efektívna a transparentná samospráva,“ uviedla Iveta Kešeľáková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.

Dva pripravované okruhy cyklotrás v spolupráci s dotknutými mestskými časťami (Starohájska v Petržalke a historický okruh v Starom Meste) sú podľa jej slov v procese stavebného povoľovania. Ako podotkla, náročnosť realizácie ďalších troch cyklotrás závisí od revíznych procesov, ako aj od vysporiadania majetkovo-právnych vzťahov.

Ilustračný obrázok

Cyklotrasa okolo historického centra
5
Galéria
Zdroj: Cyklokoalícia
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín