„Kto tvrdí, že obchvat nie je potrebný, nech to konfrontuje s vodičmi denne stojacimi v zápchach," odkazuje ministerstvo
Každý, kto tvrdí, že veľký bratislavský obchvat nie je potrebný a bolo by lepšie jeho výstavbu odložiť do budúceho desaťročia, by mal svoje názory konfrontovať s vodičmi denne stojacimi v zápchach na Prístavnom moste alebo príjazdových cestách od Šamorína.
Myslí si to Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR, ktoré takto zareagovalo na vyjadrenia predstaviteľov Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO).
INEKO predstavil analýzu, podľa ktorej môže byť výstavba obchvatu cez takzvaný PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) predražená až o miliardu eur. Ministerstvo dopravy inštitút vyzval, aby nepokračovalo v obstarávaní firmy, ktorá má obchvat postaviť formou PPP projektu. A to až dovtedy, kým riadne a neskreslene posúdi prínosy a náklady projektu, a tiež aj možnosti financovania ciest D4 a R7 zo štátneho rozpočtu.
„Aj bývalá vláda, v ktorej Ján Kovalčík (v súčasnosti INEKO) pôsobil ako hlavný stratég Jána Figeľa, plánovala výstavbu tejto cesty formou PPP,“ pripomenul v reakcii hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Ide totiž podľa jeho slov o jedinú reálnu alternatívu, ako začať s výstavbou už teraz.
Náklady známe až po súťaži
O nákladoch na tento projekt bude pritom podľa ministerstva možné rozprávať až v momente, kedy bude známa najlepšia ponuka z prebiehajúcej súťaže. „Po skončení súťaže sa najlepšia ponuka znova vyhodnotí a až následne vláda rozhodne o jej výhodnosti,“ avizoval Kóňa.
Kým teda nebude známa definitívna suma, rezort dopravy vníma akúkoľvek kritiku výhodnosti či nevýhodnosti len ako politický útok pred prichádzajúcimi parlamentnými voľbami. „Podľa nášho názoru by sa malo o výstavbe diaľnic rozhodovať odborne a na základe potrieb ľudí v regióne, a nie politicky,“ doplnil Kóňa.
Prečítajte si tiež: Šokujúce zistenia okolo obchvatu Bratislavy. Celý projekt môže byť predražený až o miliardu