Komu patrí Bratislava? Odkaz pre vodičov: "Toto mesto je nás všetkých!"
Autá parkujúce na chodníkoch nie sú v hlavnom meste novinkou. Bratislavčanov už dokonca neprekvapia ani vodiči, ktorí miesto na parkovanie nájdu priamo na zastávkach MHD. Niekto si ale povedal dosť a prevzal iniciatívu do vlastných rúk. Dôkazom je titulná fotografia.
Zdá sa, že niektorí vodiči si veľkú hlavu s parkovaním nerobia a nejaké to miesto si vždy nájdu. Hoci veľakrát obmedzujú chodcov alebo cyklistov, prípadne stoja na trávnatých plochách. Niekto si už povedal dosť a prevzal situáciu do vlastných rúk. Na sklo vodiča napísal odkazy „Kto ťa učil parkovať na tráve!“ a „Toto mesto je nás všetkých a ty ho ničíš!“
V počte áut hlavné mesto kraľuje, v cyklotrasách zaostáva. Mať auto je status a mať ho kde zaparkovať, to je umenie. Pritom priestor, ktorý autá zaberajú, je veľmi cenný a dal by sa využiť aj inak. Myslí si to tiež hlavná architektka mesta Ingrid Konrad, ktorá sa tak pre náš portál vyjadrila minulý rok na akcii pod názvom „V mojom meste si môžem dovoliť auto nemať.“
Prečítajte si tiež: Nová predražená cyklotrasa na Pribinovej: Autá parkujú kade-tade, pokuty pribúdajú
Vtedy boli ešte zástupcovia cyklistickej dopravy, resp. z Cyklokoalície, oveľa optimistickejší. Dnes boli ale nútení písať otvorený list primátorovi Ivovi Nesrovnalovi.
Bratislavský magistrát našiel ešte koncom roka dve desiatky miest v hlavnom meste, o ktorých si myslí, že by tam mestská polícia mala dôslednejšie kontrolovať vodičov a ich jazdu autom či parkovanie. Patria k nim napríklad ulice Pribinova, Dunajská, Námestie SNP, Košická, Špitálska a iné. Magistrát tak argumentuje, že chce podporovať nemotorové spôsoby dopravy a zvyšovať bezpečnosť cestnej premávky. Nedá sa ale povedať, že by sa od tohto objavu stav zlepšil.
Prečítajte si tiež: Na bicykli už pod Starým mostom neprejdete!
Rovnako tak sa podľa cyklistov nezlepšil ani stav súvisiaci s cyklotrasami v hlavnom meste. Preto sa rozhodli poslať otvorený list primátorovi, v ktorom píšu, že aktuálne dianie v oblasti cyklodopravy v Bratislave je presným opakom primátorovho záväzku.
Ten vo svojom 111 bodovom volebnom programe plánoval zrýchliť budovanie cyklotrás a vybudovať bezpečné a priame radiály z mestských častí.
Čo ale primátor v súčasnosti musí riešiť je parkovanie. Respektíve všetky petície, ktoré v tejto súvislosti vznikajú. Pretože aby autá neparkovali tam kde nemajú, je potrebné vybudovať garáže. Bohužiaľ, tie sa plánujú na nesprávnych miestach ako je napríklad areál pod hradom alebo plánované garáže pri Justičnom paláci.
Foto: Parkujem ako debil. Fotografie sú publikované so súhlasom portálu parkujemakodebil.com