Kaviareň Cafe Dias ako prvá na Slovensku prichádza s robotickou obsluhou
Slovensko má prvú kaviareň, v ktorej zákazníkom prinesie objednávku robot. Robotická čašníčka Bella je posilou kaviarne Café Dias, ktorá je súčasťou kníhkupectva Panta Rhei v bratislavskom nákupnom centre Bory Mall.
Sieť kníhkupectiev plánuje v blízkej budúcnosti zavedenie robotov aj do ďalších kaviarní Café Dias, ktorých celkovo prevádzkuje 16 po celom Slovensku.
Prvé reakcie zákazníkov dokazujú, že si ich robot v úlohe čašníka získal. „Tešia nás pozitívne reakcie zákazníkov na našu Bellu, špeciálne tie od detí. Naším cieľom bolo priniesť do kaviarní Cafe Dias najmodernejšiu technológiu a tiež nový zážitok pre našich zákazníkov. Navyše je to práve literatúra a klasický román Karla Čapka R.U.R, ktorý dal svetu slovo robot. Takže kruh sa symbolicky uzavrel,“ hovorí generálny riaditeľ siete kníhkupectiev Panta Rhei Michal Rajter.
Obslúži vás BellaBot
Prvého robota značky BellaBot od spoločnosti Bettaroe nasadila Panta Rhei v kaviarni v bratislavskom nákupnom cente Bory Mall. Robota, ktorý je schopný zabezpečiť efektívnu roznášku kávy, nápojov a jedla, získala spoločnosť do dlhodobého prenájmu. BellaBot tiež disponuje hlasovou umelou inteligenciou, čo znamená, že zákazníkov vie vyzvať, aby si prebrali objednávku a takisto ich upozorní, ak sa mu postavia do cesty na rozvoz objednávky. BellaBot, ktorého vzhľad je inšpirovaný populárnou mačkou, je výnimočný vďaka bionickému designu. Hlasový systém umelej inteligencie umožňuje viesť dialógy so zákazníkmi v rôznych kontextoch.
„Sme hrdí, že práve nám sa ako prvým na Slovensku podarilo prísť s touto inováciou vo svete kaviarní. Za prvých pár dní, čo robot Bella u nás pracuje, môžeme potvrdiť, že zákazníci sa z neho veľmi tešia. Robot je vtipný, vníma prostredie a dokáže v istých hraniciach komunikovať so zákazníkom, čo im vždy vyčarí úsmev na tvári,“ hovorí riaditeľka siete kaviarní Café Dias Alexandra Čarády.
Výborný pomocník
Robotov ako čašníkov v kaviarňach a reštauráciách skúšajú prevádzky po celom svete. Jedným z dôvodov je nedostatok pracovnej sily v gastro segmente v dôsledku pandémie COVID-19, ktorý bol aj jedným z hlavných faktorov pri zavedení robotickej čašníčky v Café Dias.
„Jeden z hlavných dôvodov, prečo sme sa začali zaoberať touto inováciu je fakt, že na pracovné ponuky na pozíciu čašník reaguje čím ďalej menej ľudí. Reálne máme problém obsadiť tieto voľné pracovné pozície,“ dodáva Michal Rajter. Podľa neho sa netreba obávať, že by využívanie robotov z dlhodobého hľadiska negatívne ovplyvnilo zamestnanosť: „Ľudský faktor naďalej zostáva prioritou v našich kaviarňach. Baristi aj čašníci sú aj naďalej tí najdôležitejší v našich kaviarňach. BellaBot je len ich pomocníkom, ktorý bude mať v gastrobiznise svoje miesto, ale ľudský prvok nenahradí.“
(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy.