Samospráva

I. Nesrovnal: Trnavské mýto sa stáva strategickým verejným priestorom

Verejný priestor na Trnavskom mýte podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala naberá na dôležitosti.

Ilustračný obrázok k článku I. Nesrovnal: Trnavské mýto sa stáva strategickým verejným priestorom
6
Galéria

Rekonštrukcia podchodu na Trnavskom mýte je dôležitý, no zároveň nie posledný krok k zásadnej zmene, ktorú si vyžaduje verejný priestor s kultúrnym, spoločenským a dopravným potenciálom, aký má táto lokalita. V relácii spravodajskej televízie Tablet.TV Hlavné mesto to naznačil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Význam Trnavského mýta

Víta fakt, že sa splnil cieľ čo najrýchlejšie prikročiť k rekonštrukcii podchodu na Trnavskom mýte. Pripomenul, že viac ako dvojmiliónová investícia, ktorá spája súkromné zdroje i peniaze hlavného mesta, by mala priniesť nielen rekonštrukciu a efektívne skultúrnenie samotného podchodu, ale aj revitalizáciu horných plôch okolo jeho vstupov. „I keď pri náročných stavebných rekonštrukciách, ako je táto, je zradné dávať presné termíny, verím, že do budúceho leta to bude hotové,“ uviedol pred kamerami.

Zdôraznil, že verejný priestor na Trnavskom mýte naberá na dôležitosti. I v súvislosti so železničnou stanicou Filiálka, ktorá by sa mala na tomto mieste obnoviť, prisudzuje Nesrovnal lokalite zásadný strategický význam. „Pri investičných plánoch mesto aktívne vstupuje do celého procesu a bude dohliadať na to, aby táto lokalita vyzerala tak, ako má vyzerať dôležitý kultúrno-spoločenský a dopravný uzol Bratislavy,“ zdôraznil Nesrovnal.

Filiálka

Potvrdil, že práve Filiálka by mala odpovedať aj na to, čo bude s Hlavnou stanicou. „Na znovuobnovenej stanici by mohli končiť regionálne vlaky, čiže de facto tých 100 – 150 000 ľudí, ktorí teraz prichádzajú autom, by mohlo prichádzať vlakmi na túto stanicu,“ naznačil v Tablet.TV riešenie, ktorým sa v súčasnosti zaoberajú aj Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pri príprave štúdie realizovateľnosti uzla Bratislava.

Ako dodal, význam Filiálky rastie vzhľadom na obmedzené dopravno-technické možnosti Hlavnej stanice zvládnuť v budúcnosti nárast koľajovej dopravy. „Keď budeme vedieť, ako bude vyzerať Filiálka, budeme vedieť i to, čo s Hlavnou stanicou,“ doplnil.

Hlavná stanica

Zdôraznil zároveň, že úvahy o využití Filiálky neohrozujú plánované investície, ktoré chce mesto i ŽSR urobiť v rámci samotnej budovy Hlavnej stanice a Predstaničného námestia. „Čo sa týka budovy, ktorá je v majetku ŽSR, má sa zrealizovať nový podchod pre cestujúcich i nová čakáreň. Verím, že príde tiež k oprave a skrášleniu opláštenia budovy,“ povedal primátor. Mesto má v pláne vymeniť na Predstaničnom námestí osvetlenie, opraviť zastávky i vybudovať výťah k električkovému nástupišťu.

Nesrovnal verí, že investíciám nezabránia ani prípadné právne kroky spoločnosti Transprojekt, ktorej v súvislosti s nájmom pozemkov v okolí stanice vypovedali po hlavnom meste zmluvu aj ŽSR. Spoločnosť v oboch prípadoch tvrdí, že z právneho hľadiska nebolo vypovedanie zmlúv v poriadku.

„Ak to chcú blokovať, nech predstúpia pred Bratislavčanov a povedia, prečo im bránia mať čistú stanicu,“ vyhlásil Nesrovnal s upozornením, že Transprojekt má čo vysvetľovať nielen v prípade Hlavnej stanice, ale aj viacerých nedokončených a chátrajúcich projektov v centre mesta.

Trnavské mýto
6
Galéria
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM