Hlavné mesto zmapovalo vizuálny smog. Kde na nás striehne najviac reklamných plôch?
Celopriestorová mapa mesta Bratislavčanom uľahčuje vyhľadávanie informácií z rôznych dôležitých oblastí.
Hlavné mesto pred rokom predstavilo mapový portál pod názvom GIS. Celopriestorová mapa mesta má Bratislavčanom uľahčiť vyhľadávanie informácií z rôznych dôležitých oblastí. Najnovšie z neho možno vyčítať aj to, koľko reklamných plôch sa v bratislavských mestských častiach nachádza.
Bratislavčanov máta vizuálny smog
Ak vás zaujíma, kde v meste natrafíte na najhustejší vizuálny smog, prípadne, ako je na tom vaša mestská časť, stačí kliknúť na mapu. Po jej podrobnejšom preštudovaní sa dozviete aj údaje o vlastníkovi, type a veľkosti reklamného nosiča.
Ako uvádza poslanec miestneho zastupiteľstva v Petržalke a dátový analytik na Inštitúte sociálnej politiky Pavol Škápik, v Bratislave je v súčasnosti až 9 569 reklamných plôch. Najviac – až okolo 3-tisíc ich je v Ružinove, tvoria teda viac ako 31 % zo všetkých reklamných plôch. Za Ružinovom nasleduje Nové Mesto, kde je 1 327 kusov reklamných plôch a Petržalka, kde púta pozornosť 1 200 kusov reklamných nosičov.
„Pri zohľadnení rozlohy je najviac reklamných plôch na kilometer štvorcový v Starom Meste. Pri jej rozlohe je to takmer 113 reklamných plôch na kilometer. Druhá v počte reklamných nosičov je mestská časť Ružinov so 75 billboardami na kilometer štvorcový a mestská časť Karlova Ves s 46 billboardami na kilometer štvorcový,“ uvádza Škápik.
Bilboardov je stále neúrekom
Dlhodobá nedostatočná právna regulácia v oblasti vonkajšej reklamy spôsobila najmä v Bratislave v minulosti nadmerné rozšírenie čiernych stavieb reklamných zariadení. Situácia sa postupne zlepšuje, no mesto je ešte stále presýtené „trojnožkami“, bilboardmi, megabilboardmi či blikajúcimi city-light reklamami.
Hlavné mesto sa v minulosti vyjadrilo, že Bratislava potrebuje jasné pravidlá, koľko a akú reklamu umiestni do verejného priestoru. Momentálne je Bratislava vo fáze, kedy by mala nasledovať celosvetový trend sprísnenej regulácie verejnej reklamy a očistiť sa od nánosov vizuálneho smogu.
Aj Bratislavský samosprávny kraj sa snaží v rámci svojich kompetencií a možností prispieť ku krajšiemu mestu a kraju. Preto pristúpil k opatreniam proti neúnosnému vizuálnemu smogu „pútačov“. V súčasnosti už nepredlžuje zmluvy na umiestňovanie billboardov na pozemkoch a plotoch škôl vo svojej správe a postupne ukončí existujúce. Bratislava24.sk o tom informovala Lucia Forman, hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja.
Chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia? Sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.