FOTO: Petržalka je kvôli výstavbe električkovej trate rozrytá, rátajte s obmedzeniami
Od pondelka (31. 1.) sa pracuje od Kutlíkovej ulice smerom k Chorvátskemu ramenu po tretí kilometer stavby.
Pre výstavbu predĺženia električkovej trate v bratislavskej Petržalke až po Janíkov dvor treba rátať s viacerými obmedzeniami. Dotknú sa dopravy, pohybu chodcov i cyklistov. Upozorňuje na to petržalská samospráva.
Obmedzenia
Obmedzenia budú pre práce na odstránení ornice. Od pondelka (31. 1.) sa pracuje od Kutlíkovej ulice (štvrtý kilometer stavby) smerom k Chorvátskemu ramenu po tretí kilometer stavby. „Od soboty (5. 2.) budú prebiehať práce po Romanovu ulicu (3,2 kilometer stavby),“ avizuje mestská časť.
„Na niektorých úsekoch pribudnú nové chodníky, niekde sa počíta s verejnoprospešnými stavbami, dobudujú sa prestupné uzly a vysádzať sa bude i nová zeleň,“ vysvetľuje na sociálnej sieti starosta Petržalky Ján Hrčka.
Petržalská samospráva pripomína, že dočasné obmedzenia sú z dlhodobého hľadiska len nutnou a pomerne krátkou súčasťou veľkého spoločného cieľa i úsilia, ktorého výsledky prinesú osoh nielen obyvateľom a návštevníkom Petržalky. „Určite tak stojí za to vydržať. V mene našej samosprávy, kolegov z hlavného mesta či zhotoviteľa vás preto prosíme o pochopenie, strpenie a zhovievavosť s dočasným hlukom, prachom či inými obmedzeniami,“ dodáva Petržalka.
Na výstavbe novej električkovej trate v Petržalke sa začali v decembri 2021 prvé práce, išlo najmä o výrub stromov a náletových drevín. Neskôr sa začalo búrať staré depo v minulosti plánovaného metra v Janíkovom dvore.
Električka v Petržalke
Novú električkovú trať v Petržalke má postaviť vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Hlavné mesto so zhotoviteľom podpísalo zmluvu za 74,58 milióna eur bez DPH. Stavebné práce majú prebiehať súčasne na viacerých stavebných objektoch pozdĺž celého úseku novej trate. Primátor hlavného mesta Matúš Vallo verí, že električka bude novou traťou jazdiť do konca roka 2023.
Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa električky sa predĺži o 3,9 kilometra, od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú zastávku Janíkov dvor. Nový úsek bude mať celkovo sedem zastávok, predovšetkým v blízkosti dôležitých dopravných uzlov. Pôjde o zastávky, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.