Správy Samospráva

Električkovú trať v Karlovej Vsi chcú začať modernizovať v apríli

Modernizovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke.

Ilustračný obrázok k článku Električkovú trať v Karlovej Vsi chcú začať modernizovať v apríli
15
Galéria

Modernizácia Dúbravsko-Karloveskej električkovej radiály v Bratislave by sa mohla začať na jar tohto roka, hlavné mesto odhaduje mesiac apríl. Práce by mali trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na modernizáciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur. Uviedla to hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Čakajú na potrebné povolenia

Mesto už má stavebné povolenie od Okresného úradu Bratislava na vodné stavby. Začiatkom decembra 2016 ešte magistrát čakal na vydanie stanovísk od Krajského dopravného inšpektorátu a Západoslovenskej distribučnej, ktoré je potrebné doložiť k žiadostiam o stavebné povolenie v mestskej časti a na Bratislavskom samosprávnom kraji.

„Okamžite po vydaní všetkých povolení a presnom naplánovaní termínov prác, budeme informovať cestujúcich o všetkých prácach aj o dočasných zmenách v organizácii dopravy,“ skonštatovala Skokanová.

Modernizovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014.

Trať je zastaraná

Bratislavská samospráva chce trať rekonštruovať pre jej technicky zastaraný stav. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia. Podľa zámeru budú mať osvetlené prístrešky, elektronický informačný systém a bezbariérový prístup. Každé doteraz neriadené priecestie bude vybavené svetelnou signalizáciou a riadené v dynamickom režime s absolútnou preferenciou električiek.

Upravená bude aj súbežná komunikácia tak, aby bola zachovaná plynulá a bezpečná premávka. Rekonštrukcia sa dotkne aj niektorých zastávok autobusov a ich nástupísk.

„Nahradené budú jestvujúce obrubníky pri vnútornom okraji vozovky za nové monolitické cestné obrubníky. Upravené budú chodníky pri priechodoch pre chodcov, aby obsahovali signálny a varovný pás, prípadne sa výškovo upraví hrana chodníka, ak nie je v súčasnosti znížená,“ uvádza sa v dokumentácii.

Integrované zastávky

Obratisko v Karlovej Vsi sa má prebudovať tak, aby doň mohli električky vojsť aj zo smeru od Dúbravky. V rámci modernizácie električkovej trate sa na dôležitých prestupových uzloch vybudujú dve integrované zastávky MHD, a to na Molecovej a Damborského. Modernizácia zahŕňa aj vybudovanie nového trakčného vedenia.

Magistrát chce týmto zvýšiť traťovú rýchlosť, únosnosť koľajového spodku, bezpečnosť prevádzky i cestujúcich. Taktiež aj znížiť hluk a vibrácie, ktoré táto doprava spôsobuje. Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ. Bratislava pripravuje modernizáciu aj Vajnorskej a Ružinovskej radiály.

Obojsmerná električka
15
Galéria
Foto: Nina Táborská / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM