Adriana Banásová Rôzne

Deň s RegioJetom: Zistili sme, aké novinky čakajú cestujúcich už od nedele

Na Hlavnej stanici sa dnes zišli priaznivci moderného spôsobu cestovania. Jeden z najmladších dopravcov na Slovensku sprístupnil verejnosti interiér najmodernejších vlakov v strednej Európe či kabínu rušňovodiča v lokomotíve.

Ilustračný obrázok k článku Deň s RegioJetom: Zistili sme, aké novinky čakajú cestujúcich už od nedele
Foto: Adriana Banásová / Zdroj: Dnes24.sk

Súkromný dopravca v rámci Dňa s RegioJetom vystavil pre verejnosť niekoľko kusov modernej železničnej a autobusovej techniky. Hlavná stanica sa preto tento krát v čase do 10-tej do 14-tej hodiny nezaplnila len ľuďmi, presúvajúcimi sa z miesta na miesto, ale aj zvedavcami, ktorých zaujímala technika „žltého“ prepravcu.

Návštevníci mali možnosť nahliadnuť do vagónu Astra, ktorý je prakticky novinkou vo flotile dopravcu.

„Tento voz je špeciálny vďaka svojmu interiéru, kde má každý cestujúci pred sebou obrazovku s možnosťou využitia systému individuálnej zábavy – sledovanie filmov, počúvanie hudby, hranie hier… Vo voze je tiež wifi pripojenie. Interiér vozu je dizajnovo veľmi moderný – ide o kombináciu kovu a skla. Z hľadiska toho, ako vagón vyzerá je úplnou špičkou v strednej Európe,“ uviedol pre Bratislava24 PR manažér Student Agency Aleš Ondrůj.

Najmodernejšia lokomotíva na svete

O tom, že cestovanie v 21. storočí stále napreduje nás presvedčila ďalšia technická „chuťovka“ – lokomotíva Siemens Vectron. Tá je podľa slov Ondrůja aktuálne najmodernejšou lokomotívou na svete.

„Ide o štvor – systémovú lokomotívu, teda o elektrickú lokomotívu, ktorá môže – ľudovo povedané – jazdiť pod drôtmi nie len u nás a v Čechách, ale aj v Rakúsku, Nemecku, Poľku, Maďarsku…,“ prezradil Ondrůj.

Na svoje si v tomto prípade prišli hlave páni, ktorých pri nahliadnutí do kabíny rušňovodiča zaujímali hlavne technické parametre. Lokomotíva dosahuje rýchlosť 200km/h, hoci na Slovensku a v Čechách je maximálna povolená rýchlosť na trati 160km/h. Tento typ lokomotívy je využívaný na trase medzi Bratislavou a Košicami.

„V blízkej dobe chceme zadovážiť ďalšie takéto stroje, aby sme pokryli ďalšie vlaky na trase medzi Bratislavou a Prahou,“ dodal Ondrůj.

Posledným zo skupiny vlakov bol k dispozícii regionálny vlak Siemens Desiro, ktorý osciluje na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno, kam prepravca začal jazdiť v roku 2012.

„Tieto stroje zaisťujú denne dopravu zo Žitného ostrova do Bratislavy. Ide o vlak z produkcie kanadsko-európskej spoločnosti Bombardier, ktorý je plne klimatizovaný, vybavený wifi a je nízko podlažný, takže umožňuje prístup osobám so zníženou schopnosťou pohybu,“ informoval Ondrůj.

Ako uviedli pracovníci spoločnosti – vo všetkých vlakoch na diaľkových linkách majú cestujúci v cene lístka dennú tlač, wifi, teplé nápoje a vodu. Na každej palube je k dispozícii taktiež stevard, ktorý sa stará o pohodlie cestujúcich.

Autobusy a novinka na trati

Posledným exponátom, ktorý zaiste potešil hlavne cestujúcich preferujúcich „kolesovú“ dopravu, bol diaľkový autobus zo série Fun and Relax, taktiež vybavený multifunkčnými obrazovkami, wifi pripojením a občerstvením. Autobus pravidelne premáva na trase Bratislava – Nitra – Banská Bystrica.

„Naša flotila zahŕňa 100 takýchto autobusov, sme prakticky najväčšími prevádzkovateľmi autobusov, ktoré majú systém individuálnej zábavy a je to tiež európska špička,“ povedal PR manažér Student Agency.

RegioJet prichádza na dopravný trh s ďalšou novinkou a tou je nové cestovanie nočnými vlakmi. Tie sa do obehu spúšťajú už zajtra.

„Okrem spomenutých služieb bude na palube zaistená bezpečnostná agentúra, ktorá sa bude starať o bezpečnosť pasažierov. V tomto type vlaku majú cestujúci v cene lístka taktiež drobné občerstvenie na raňajky,“ dodal Ondrůj.

Deň s RegioJetom
22
Galéria
Foto: Adriana Banásová / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM