COOP Jednota končí s pedajom jednorazového plastu, nahradí ho ekologickým variantom
Maloobchodná sieť nahrádza slamky, plastové tyčinky do uší a plastový riad ekologickým variantom, vďaka čomu ušetrí životnému prostrediu 40 ton plastu ročne.
Za posledné roky vzniklo v Bratislave niekoľko bezobalových predajní s potravinami či drogériou, ktoré pomáhajú bojovať proti dobe plastovej. Postupne sa do boja začali pridávať aj niektoré obchodné reťazce.
Lidl vyradil predaj najtenších igelitových tašiek, pretože podľa ich odhadu sa týmto spôsobom v našej krajine ušetrí až 125 ton plastu ročne. Pridala sa aj Ikea, ktorá chce do roku 2020 prestať predávať jednorazové plastové výrobky.
Menej plastu
Najnovšie sa pridáva maloobchodná sieť COOP Jednota, ktorá pokračuje v environmentálnych opatreniach a vo svojich predajniach nahrádza slamky, plastové tyčinky do uší a plastový riad vlastnej značky ekologickým variantom.
„COOP Jednota už dlhodobo presadzuje environmentálnu politiku. Klasické plastové igelitky sme vyradili z predaja a nahradili ich rozložiteľnými už pred 10 rokmi, a už niekoľko rokov ponúkame spotrebiteľom aj nákupné tašky z bio bavlny, juty či recyklovaných PET fliaš. Záleží nám na životnom prostredí a v ekologických opatreniach pokračujeme aj tento rok. Postupne vyraďujeme slamky aj plastový riad a nahrádzame ich produktmi vyrobenými z cukrovej trstiny, plastové tyčinky do uší vymieňame za bambusové,“ Bratislava24.sk informoval Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.
Maloobchodná sieť tak ročne ušetrí životnému prostrediu 40 ton plastu.
Jednou z noviniek v celom sortimente pre zákazníkov sú aj ekologické vrecká do koša, ktoré sú v prírode rozložiteľné. V ponuke ich už má väčšina z takmer 2 200 predajní obchodného systému. Jednota kladie veľký dôraz aj na nákupné tašky, ktoré sa u Slovákov stále tešia veľkej obľube. Okrem toho, že sú zo zákona spoplatnené, všetky igelitové tašky sú výlučne z rozložiteľných materiálov.
Skončime s plastom
Maloobchodná sieť ponúka zákazníkom aj alternatívu – tašky vyrobené z prírodných materiálov juty, bio bavlny či recyklovaných PET fliaš. Najväčší predajca slovenských potravín spúšťa aj ďalšiu novinku, a to „sáčky“ určené na balenie pečiva, ovocia a zeleniny vyrobené taktiež z materiálu, ktorý sa v prírode rozloží na vodu, CO2 a biomasu.
„Žijeme v dobe konzumu, preto vnímame ako svoju povinnosť vyvíjať aktivity smerujúce k znižovaniu záťaže prírody. Našťastie, aj spotrebitelia začínajú byť čoraz viac ekologicky orientovaní. Slovenský zákazník je však stále citlivý na cenu a nie je jednoduché úplne zmeniť jeho nákupné správanie. Snažíme sa ho preto v našich predajniach edukovať aj formou nápisov, nálepiek a bannerov,“ dodal Lellák.
Ilustračný obrázok