BSK chce pritvrdiť voči nákladiakom
Bratislavský samosprávny kraj ročne investuje nemalé prostriedky do opráv ciest II. a III. triedy, ktoré má v správe.
Len na havarijné opravy mostoviek v Malackách, Senci a Tomášove vlani zaplatil BSK zo svojho rozpočtu jeden milión eur. Regionálne cesty však čoraz viac ničia ťažkotonážne nákladné vozidlá, ktoré v snahe skrátiť si cestu alebo vyhnúť sa mýtnemu poplatku na cestách I. triedy používajú vozovky, ktoré nie sú na takéto hmotnosti stavané.
Kraj chce v tomto roku vynaložiť na opravu regionálnych ciest
päťnásobne viac financií, než tomu bolo v roku 2010. Čo chce však
urobiť pre to, aby tieto peniaze neboli vyhodené do vetra, predseda BSK Pavol
Frešo uviedol:
„Už sme mali rokovania s krajským policajným riaditeľom a naozaj pôjdeme
vážne po tom, že keď raz nejaká cesta bola nastavená na to, že po nej
budú jazdiť osobné autá, v najhoršom ávie, tak po nej 20– alebo
40-tonové vozy jazdiť nebudú. Príklad z toho, že sa dozviete, že je
skrížený kamión na Pezinskej Babe, kde nemal čo hľadať, lebo je to
neprejazdné miesto a dolu je značka – každý o tom vie, každý jeden
kamionista – to znamená, že niekto išiel načierno. Jednoducho, to sa
musí skončiť, lebo to vyťahuje peniaze z vrecka nás všetkých. Pôjdeme
tou cestou, že obmedzíme vstupy. Efektívne to musí znamenať menej
rozbitých ciest a menej prasknutých stien na domoch, tak ako je to vo
Viničnom alebo niekde v okrese Senec."
Zdroj: TASR