Nina Táborská Samospráva

Bratislavské mosty by mohli mať tepelné senzory, ktoré indikujú riziko vzniku námrazy a zachytávania snehu

V hlavnom meste by mohli byť v budúcnosti umiestnené tepelné senzory, ktoré indikujú riziko vzniku námrazy a zachytávania snehu. Uvažuje o tom bratislavský magistrát s tým, že senzory by umiestnil napríklad na mosty či kopcovité cesty.

Ilustračný obrázok k článku Bratislavské mosty by mohli mať tepelné senzory, ktoré indikujú riziko vzniku námrazy a zachytávania snehu
Zdroj: TASR

Umožniť tak majú efektívne nasadenie techniky, informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Od minulého roku už tiež napríklad Bratislavčania dokážu online pomocou GPS pozrieť, kde sa nachádzajú a kadiaľ jazdia vozidlá zimnej údržby. Vidieť tak môžu v pohybe na cestách sypače, ktoré patria pod správu bratislavského magistrátu a autá, ktoré v centrále na Bazovej ulici naberajú posypový materiál alebo palivo.

„Cieľom je nielen informovať občanov, kde a kedy sa posýpa, ale rovnako aj efektívnejšie kontrolovať dodávateľa,“ vysvetlila Skokanová. V bratislavskej Petržalke majú obyvatelia mapu zimnej služby, v ktorej mestská časť farebne odlíšila verejné priestranstvá. Chce, aby ľudia vedeli, ktoré z nich upratuje ona a o ktoré sa starajú správcovia nehnuteľností.

Prečítajte si tiež: V Petržalke začína zimná údržba. Mapa pomôže obyvateľom lepšie sa orientovať, kto sa má postarať o čistotu na ulici

Efektívnejšia zimná údržba

Hlavné mesto tento rok vyčlenilo na zimnú údržbu 4,6 milióna eur, približne o 300-tisíc eur viac ako vlani. Do dnešného dňa sa v Bratislave vykonalo päť celomestských posypov, pričom najkritickejším dňom bol 4. január. Prvýkrát počas tejto sezóny vozidlá zimnej údržby vyšli do ulíc 25. novembra 2015.

Hovorkyňa zatiaľ hodnotí, že vlaňajší december a tento mesiac sú veľmi podobné s minulými dvoma rokmi. „December si vyžiadal v prvom rade preventívne posypy a január aj niekoľko celomestských posypov a množstvo malých čiastkových posypov na rajónoch,“ dodala.

Zimnú pohotovosť v Bratislave vyhlasuje štáb zimnej služby spravidla 15. novembra a trvá do 31. marca. Tá prebiehajúca trvá od 9. decembra 2015.

„V porovnaní s porovnateľnými mestami – Brnom, Viedňou, Prešovom alebo Žilinou – je pravidelne kratšia. To isté platí pri porovnaní so zimnou pohotovosťou Národnej diaľničnej spoločnosti,“ dodala hovorkyňa.

Počas zimnej pohotovosti sú všetci zamestnanci A.R.K. technické služby nasadení v štvorzmennej prevádzke. V období, keď platí zimná pohotovosť a zároveň nesneží, pracovníci A.R.K. technické služby vykonávajú práce letného charakteru, súvisiace s bežnou údržbou komunikácií a priľahlej zelene. Pracovníci musia byť na výjazd k dispozícii vždy na požiadanie bratislavského magistrátu.

Prečítajte si tiež: Zima bez dopravného kolapsu? Mesto už teraz uvažuje, ako zlepšiť zimnú údržbu. Toto by sa malo zmeniť

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM