Bratislava je pripravená na letnú sezónu. Turistov bude lákať Ján Pavol II. aj Mária Terézia
Obyvatelia a návštevníci Bratislavy sa aj v tejto sezóne môžu tešiť na rôzne atrakcie, rozšírené ponuky pre rodiny s deťmi a taktiež na novú atrakciu hlavného mesta.
Po úspešnom roku 2016, vstupuje Bratislava do letnej sezóny s novinkami, ktoré znova potešia turistov aj obyvateľov mesta. Zároveň mestská organizácia cestovného ruchu – Bratislava Tourist Board (BTB) pripravuje novú modernú kampaň, ktorá bude pomocou významných osobností prezentovaná u nás aj v zahraničí.
Chcú zvýšiť potenciál bratislavskej prírody
„V minulom roku navštívilo Bratislavu viac ako 1,2 milióna turistov, pribudol počet cyklistov a stúpol aj predaj turistických kariet Bratislava Card. To je jasný signál, že Bratislava sa stáva atraktívnou destináciou pre zahraničných návštevníkov,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Ako ďalej tvrdí, mesto by chcelo zvýšiť turistický potenciál prírodných krás a biotopov, ktorých je na území Bratislavy veľa. Zo všetkých spomenul Sandberg, Dunajské luhy, lokality s hniezdami vtákov pri Dunaji alebo Železnú studničku.
Primátor zároveň predstavil smart riešenia, ktoré pomáhajú turistom a návštevníkom ľahšie sa pohybovať po meste. „Máme dotykové informačné obrazovky, wifi zóny, ktoré monitorujú spôsob prihlasovania ľudí, zaviedli sme dvojjazyčné vyhlasovanie zastávok v autobusoch a taktiež možnosť kupovať lístky na MHD pomocou platobnej karty,“ informoval primátor s tým, že mesto chce prekonať čísla z minulého roka.
Bratislavu budú prezentovať tri osobnosti
Organizácia cestovného ruchu Bratislava Tourist Board pripravila na rok 2017 novinku, ktorá obohatí ponuku pre všetkých fanúšikov bratislavských korunovačných slávností. V Michalskej veži zriadili unikátny interaktívny fotopoint s mottom „Staň sa kráľom“. „Ten návštevníkov virtuálne prenesie do korunovačnej histórie Bratislavy. V dobových kostýmoch a s insígniami si návštevníci môžu urobiť fotku alebo video,“ prezradila Alžbeta Melicharová, predsedníčka organizácie BTB. Túto službu spustia 11. júna.
Prezentovať krásy mesta a prilákať zahraničných návštevníkov chce BTB aj vďaka novej modernej kampani. Bratislavu budú doma a v zahraničí propagovať tri svetoznáme osobnosti, ktoré v Bratislave pôsobili alebo ju navštívili. „Korunovačnú históriu, gastronómiu a históriu bude prezentovať Mária Terézia. Smart a inteligentné riešenia budeme komunikovať cez Alberta Einsteina. Osobnosť Jána Pavla II. predstaví blízkosť Bratislavy k prírode a športu,“ vysvetlila Melicharová.
Kampaň spustia už v najbližších dňoch a bude nasadená na staniciach metra všetkých okolitých veľkomiest, na letiskách a dôležitých medzinárodných uzloch autobusových a vlakových spojení.