Nina Táborská Samospráva

Bratislava aktuálne rieši dva podnety doručené na protikorupčnú adresu

Jeden sa týka podozrenia na neetické správanie zamestnanca mesta, v druhom prípade ide o poukázanie na neprimeraný korupčný nátlak pri prerokovávaní zmeny záväzného stanoviska tykajúceho sa nadstavby na Brnianskej ulici. Podnety rieši momentálne vedenie bratislavského magistrátu.

Ilustračný obrázok k článku Bratislava aktuálne rieši dva podnety doručené na protikorupčnú adresu
Zdroj: Webnoviny.sk

Ako potvrdil riaditeľ kancelárie primátora hlavného mesta SR Bratislavy Ľubomír Andrassy, vedenie bratislavského magistrátu momentálne rieši dva podnety doručené na protikorupčnú mailovú adresu.

Jeden sa týka podozrenia na neetické správanie zamestnanca mesta pri vydávaní rozhodnutia o umiestnení dopravného značenia v Dúbravke. V druhom prípade ide o poukázanie na neprimeraný korupčný nátlak pri prerokovávaní zmeny záväzného stanoviska tykajúceho sa nadstavby na Brnianskej ulici.

Ak sa v týchto prípadoch potvrdí možné korupčné správanie, zamestnanec príde o prácu. Mesto s ním na základe pravidiel Protikorupčného minima rozviaže pracovný pomer a prípad odovzdá orgánom činným v trestnom konaní.

Bratislavčania protikorupčnú adresu využívajú

Už tretí rok môžu Bratislavčania upozorniť vedenie mestskej samosprávy na možné korupčné a neetické správanie zamestnancov mesta. Hlavné mesto na protikorupčnej adrese dosiaľ zaregistrovalo 23 podnetov, z ktorých v šiestich prípadoch išlo o podozrenie na nezákonné konanie zamestnancov magistrátu.

„Všetky doručené podnety boli prešetrené a ani v jednom prípade sa podozrenie na korupčné správanie úradníkov nepotvrdilo,“ povedal Andrassy, ktorý ďalej uviedol, že v jednom prípade musel pracovník mesta podniknúť kroky k vylúčeniu možného konfliktu záujmov. Viaceré upozornenia smerovali aj do pôsobností jednotlivých bratislavských mestských častí.

Protikorupčná mailová adresa korupcia@bratislava.sk vznikla v rámci balíka opatrení, ktorým chce slovenská metropola zabrániť neetickému či trestnému konaniu zamestnancov samosprávy. Prístup k adrese má len bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

Doručené podnety sú zaevidované a v prípade požiadavky je zachovaná anonymita adresátov. Do evidencie môže nahliadnuť poslanec mestského zastupiteľstva, aby sa tak zabránilo akejkoľvek manipulácii s podnetmi. „Doterajšie skúsenosti ukazujú, že verejnosť využíva adresu tiež na podanie bežných sťažností a pripomienok,“ dodal riaditeľ kancelárie primátora.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM