Ako ste hlasovali? Novú električkovú trať po Košickej by väčšina z vás ihneď prijala
Spoločnosť J&T Real Estate plánuje v Bratislave vybudovať novú električkovú trasu od Šafárikovho námestia cez Euroveu a Košickú ulicu až k Ružinovskej radiále.
Nie je žiadnou novinkou, že Bratislava potrebuje nové električkové trate. Rozvoj električkovej siete je jedným zo spôsobov, ako zlepšiť dopravnú situáciu v uliciach hlavného mesta. V blízkej budúcnosti by sme sa nových električkových trás mohli dočkať.
Návrh investora
Spoločnosť J&T Real Estate (JTRE) plánuje v rámci konceptu Spojená Bratislava na vlastné náklady vybudovať nové električkové trasy v celkovej dĺžke 4,2 kilometra. Ich návrh hovorí o Košickej a Prístavnej vetve.
Hlavným cieľom investora je však vybudovanie Košickej vetvy, ktorá má viesť od Šafárikovho námestia, cez Pribinovu ulicu popred Euroveu, ďalej cez Košickú a Miletičovu až po Záhradnícku ulicu, kde by sa napojila na existujúcu Ružinovskú radiálu.
Väčšina je za
V hlasovaní sme sa vás pýtali, či sa vám páči spomínaný zámer spoločnosti JTRE. Až 80 percent z vás by novú električkovú trať prijalo. „Bolo by to super. A celkovo by bolo rozumné, využiť električkovú dopravu všade, kde to len pôjde,“ myslí si náš čitateľ Dušan.
S navrhovanou trasou by však mohli mať problém obyvatelia Košickej ulice, kadiaľ by mala električka prechádzať. „Bývam na Košickej ulici a po rozhovoroch so susedmi, môžem povedať, že tu električku nechceme. Dosť, že nám tu tranzitujú autá z Mosta Apollo a pre hluk sa nedajú otvoriť okná do ulice,“ napísal Roman.
Podľa neho by nová električková trať znamenala likvidáciu nielen zeleného ostrovčeka v strede, ale aj výrub desiatok stromov, zrušenie parkovacích miest na ulici a cyklotrasy. To by viedlo k zintenzívneniu dopravy na už aj tak rušnej ulici, kde sa permanentne v dopravných špičkách tvoria kolóny.
Električka do Vrakune?
V súvislosti s možným električkovým prepojením Petržalky s Ružinovom, by viacerí privítali rozšírenie električkových trás aj do odľahlejších častí hlavného mesta. „Hlavne treba vybudovať električkovú trať do Vrakune! Na ľudí čo tam žijú sa zabudlo? Že majú najväčšie zápchy a najkatastrofálnejšie dopravné spojenie do centra mesta?!“ reagoval Bratislavčan Marek.
Investor však v návrhu počíta aj s Prístavnou vetvou električky, ktorá by mala viesť pod Prístavný most, odkiaľ by v budúcnosti mohla pokračovať cez Vrakuňu až k vlakovej stanici v Podunajských Biskupiciach.