Nina Táborská Správy

A.R.K. technické služby túto zimu overí navrhované zlepšenia zimnej údržby. Vyhneme sa kolapsom na cestách?

Mesto a A.R.K. technické služby, ktoré pre Bratislavu zabezpečujú zimnú údržbu, sa po minuloročných nezvládnutých kalamitách už teraz chystajú na tohtoročnú zimu. Mesto pred pár dňami uverejnilo novinky, ktoré by mali zlepšiť situáciu na cestách počas sneženia. S novinkami prichádza aj A.R.K.

Ilustračný obrázok k článku A.R.K. technické služby túto zimu overí navrhované zlepšenia zimnej údržby. Vyhneme sa kolapsom na cestách?
Zdroj: TASR

Ako Bratislava24.sk informovala Denisa Vološčuková, konzorcium A.R.K. technické služby je pripravené na zimnú sezónu v Bratislave, o čom svedčí zásoba 2-tisíc ton posypových materiálov na sklade, pripravená technika, ale aj nové opatrenia na zlepšenie zimnej údržby, ktoré boli zavedené v spolupráci s Magistrátom hlavného mesta po rokovaniach na jar tohto roku.

Tie sa dozviete tu: Zima bez dopravného kolapsu? Mesto už teraz uvažuje, ako zlepšiť zimnú údržbu. Toto by sa malo zmeniť

Zimná pohotovosť 2015/16 oficiálne začína 1. decembra 2015, kedy obvykle vchádza do platnosti Operačný plán zimnej údržby. Ak by začalo snežiť skôr, konzorcium A.R.K. technické služby je pripravené po výzve z magistrátu vyraziť do ulíc.

Aj tento rok disponuje rovnakým počtom techniky – 43 sypačov, 11 multikár, 1 snehová fréza a 89 ručných pracovníkov v teréne.

„Spolu s Magistrátom hlavného mesta Bratislavy sme pripravili návrh zlepšenia zimnej údržby, vychádzajúceho priamo zo skúseností v uliciach. Po tom, čo sme na marcovom workshope mestským poslancom podrobne vysvetlili špecifiká zimnej údržby a zimnej pohotovosti, a po pracovnej návšteve primátora Nesrovnala v našej spoločnosti, vzišlo viacero riešení ako zefektívniť zimnú údržbu a predísť kolabovaniu dopravy počas sneženia,“ informujú A.R.K. technické služby.

Väčšinu z nich mesto overí v praxi už túto sezónu. Rozmiestnenie sypačov pred ohláseným snežením na jednotlivé kritické rajóny má umožniť rýchlejšie zásahy techniky priamo v mestských lokalitách.

Účinným prostriedkom, ktorý sa osvedčil v susednom Rakúsku, je preventívny posyp krízových miest, vďaka ktorému sa majú roztopiť prvé milimetre napadnutého snehu.

„Spolu s pracovníkmi magistrátu sme prepracovali aj mapové listy, aby boli prispôsobené najaktuálnejším podmienkam mesta. Na sypačoch sú umiestnené GPS monitorovacie zariadenia, vďaka ktorým bude možné vidieť, kde sa práve nachádzajú,“ dodáva A.R.K. technické služby.

Zložitá údržba v Bratislave…

Výkon zimnej údržby v Bratislave je v porovnaní s inými mestami o niečo zložitejší. Bratislava je jediné mesto na Slovensku, ktoré musí čistiť aj cesty I. triedy, a zároveň mesto s najvyššou intenzitou dopravy na Slovensku.

Hlavné mesto má najmenej techniky na metre štvorcové a oproti iným mestám na Slovensku aj v zahraničí aj najkratšiu zimnú pohotovosť. Za posledných 10 rokov sa kapacita zimnej údržby nezvýšila, pričom intenzita dopravy vzrástla.

V minulosti bola kritizovaná najmä cena, za akú A.R.K. poskytuje svoje služby mestu. Respektíve, že za takmer 900-tisíc mesačne nemá mesto primerané služby. Tento rok to podľa primátora nehrozí. „Približne za rovnaký objem financií, aké sa vynakladali na zimnú údržbu po minulé obdobia sme zabezpečili tento raz ďaleko väčší rozsah služieb a zvýšili ich kvalitu,“ vyhlásil primátor.

Aktuálne mesto rokuje s Krajským dopravným inšpektorátom Bratislavy o možnostiach odklonu nákladnej dopravy pred vstupom do mesta, či sprievode mechanizmov údržby, ale aj o možnej spolupráci s mestskými spoločnosťami a príspevkovými organizáciami a poskytnutí záložných vozidiel v čase pohotovosti.

Prečítajte si tiež: "Firma na zimnú údržbu v Bratislave: Ceny, za ktoré poskytujeme svoje služby, sú pre mesto priaznivé

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM