Prvé mrazy dorazili do mesta, posýpacie autá museli zasahovať
Mínusové teploty si dnes prvýkrát vyžiadali výjazd posypovej techniky. V pohotovosti vozidlá zostávajú aj naďalej, nakoľko do konca týždňa bude ortuť teplomera klesať pod nulu.
Hlavné mesto vydalo na základe vykonanej kontroly už v skorých raných hodinách pokyn k likvidačnému posypu Mosta SNP, na ktorom sa začala s mínusovou teplotou vytvárať námraza.
Koniec týždňa bude mrazivý
Most SNP bol posypaný ekologickým posypovým materiálom solmagom, ktorý by mal zabrániť možnej námraze.
Od víkendu sú v pohotovosti dve posýpacie autá s priemyselnou soľou nad štyri tony a jedno posýpacie auto nad štyri tony so solmagom. Hlavné mesto je tak pripravené okamžite vyslať vozidlá do terénu najmä kvôli najkritickejším úsekom, akými sú kovové mosty či úsek Koliba – Kramáre.
V najbližších dňoch by sa mala teplota, hlavne v nočných a skorých ranných hodinách držať tesne pod nulou. Vo štvrtok nad ránom poklesne na –1 stupeň a v piatok na –2 až –1 stupeň Celzia. Cez deň sa bude teplota pohybovať na úrovni 4 stupne Celzia.
Lepšia zimná údržba?
Mesto sa rozhodlo zaviesť opatrenia, ktoré by mali zimnú údržbu zefektívniť.
„Spolu s dodávateľom služby sme za uplynulé letné obdobie pripravovali viaceré zlepšenia zimnej údržby. Dohodli sme sa na viacerých riešeniach a to napríklad, že budeme pokračovať v rozmiestnení techniky pred samotným predpovedaným snežením na jednotlivé rajóny. Výsledkom by mali byť rýchlejšie zásahy priamo v lokalitách, kde to bude potrebné. Zároveň sme vyzvali mestské časti, aby z dôvodu lepšej synchronizácie zimnej údržby poskytli mestu kontakt na pracovníka zodpovedného za zimnú údržbu v každej mestskej časti, aby sme naše aktivity vedeli koordinovať,“ uviedol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Prečítajte si tiež: Zima bez dopravného kolapsu? Mesto už teraz uvažuje, ako zlepšiť zimnú údržbu. Toto by sa malo zmeniť
Na magistráte hlavného mesta ešte koncom októbra zasadal krízový štáb, ktorý pripravil mesto na zimnú údržbu komunikácií. Potvrdil tak sériu opatrení pre efektívnu údržbu mestských komunikácií počas zimného obdobia.
Štáb určil najfrekventovanejšie miesta, kde je v čase nepriaznivých poveternostných podmienok nevyhnutná denná kontrola, navrhol procesy, nástroje a mechanizmy na efektívnu údržbu mestských komunikácií. „Celkovú pripravenosť posypovej techniky budem aj osobne kontrolovať,“ doplnil primátor.
Prečítajte si tiež: V hlavnom meste žije podľa odhadov až 5-tisíc ľudí bez domova. U väčšiny z nich nespoznáte, že nemajú kam ísť
ilustračná foto