OBRAZOM: Čo najviac "páli" pacientov bratislavských nemocníc?

Nemocnice zápasia s nedostatkom financií, čo sa podpisuje aj na kvalite poskytovanej starostlivosti. Hoci sa pacienti na sociálnych sieťach sťažujú na viaceré nedostatky, sú vďační za záchranu života.

Tünde Sándorová
Ilustračný obrázok k článku OBRAZOM: Čo najviac "páli" pacientov bratislavských nemocníc?
Zdroj: Dnes24.sk

Na sociálnych sieťach sa živo diskutuje o (dis)komforte v bratislavských nemocniciach. Niektorým pacientom prekáža zápach z toaliet, iní sa sťažujú na chlad. Samostatnou kapitolou je zariadenie izieb a nemocničná strava.

Aké sú názory pacientov a čo na to vedenie Univerzitnej nemocnice Bratislava (UNB), pod ktorú spadá päť zdravotníckych zariadení v hlavnom meste.

Najvyhľadávanejšia na Slovensku

Hovorkyňa UNB Zuzana Eliášová pripomína, že sú najvyhľadávanejším zdravotníckym zariadením na Slovensku so 103-tisíc hospitalizáci­ami ročne.

„Počet operácií ročne presahuje číslo 56-tisíc. Ambulantné ošetrenia a výkony stúpli medziročne o 50-tisíc. Pacientov liečia naši špičkoví, vysoko kvalitní odborníci,“ vymenúva Eliášová.

Rozčarovaní pacienti však nemusia iba diskutovať na sociálnych sieťach. „V prípade, že sú pacienti s niečím nespokojní, môžu sa na nás obrátiť, pozrieme sa na problém a pokúsime sa ho vyriešiť,“ ubezpečuje hovorkyňa UNB.

Skúsenosti pacientov

Monika strávila pár dní v nemocnici na Antolskej. Na sociálnu sieť napísala: „Som po operácii a musím povedať, že v izbách nie je dvakrát najteplejšie. Ako tak sa vyhriali až po dvoch dňoch pobytu. Niekde balkónové dvere nejdú otvoriť vôbec a vetrá sa len oknami, ktoré sa ale nakoniec nedajú poriadne zavrieť a podfukuje z nich.“

Pacientovi Borisovi pobyt v nemocnici na Mickiewiczovej spríjemnil prístup kolektívu ošetrujúcej doktorky, keď už interiér za veľa nestál. „Celé naše zdravotníctvo vyzerá hrozne, ale vyliečiť vás vyliečia. Bol som krátko hospitalizovaný po poštípaní, pracovníci svojou ochotou, prístupom a pomocou kompenzoval nechutný pohľad na popraskané a sčernalé steny a plafóny, storočné zariadenie a strašidelné výťahy. V konečnom dôsledku mi tu ale veľmi pomohli, vďaka,“ hovorí Boris.

Mnohí pacienti sa sťažujú aj na dlhé čakanie na vyšetrenia, najčastejšie sa sťažnosti spájajú s nemocnicou na Antolskej.

Čítajte tiež: Detských pacientov čaká príjemnejšie prostredie. Detská nemocnica rekonštruuje priestory za státisíce eur

Ľahostajný personál

Bývalí pacienti sa (prekvapivo) často sťažujú aj na personál v nemocniciach. Prvorodička Alena si zážitok z Nemocnice Kramáre bude pamätať celý život. „Ja sa nesťažujem ako sa o mňa starali na popôrodnom, ale keď prvorodička v trojminútových pravidelných kontrakciách hľadá ráno okolo pol piatej sestričky, tak to jediné ma dostalo viac, ako samotný pôrod,“ uvádza.

Karol, ktorého dcérka bola uložená na internom oddelení s detskou formou EPI, tiež „pochválil“ sestričky. „Moja trojročná dcérka mala vysoké horúčky. O ôsmej hodine mala užiť lieky proti záchvatom a oni tam dve hodiny, áno dve hodiny! hľadali liek miesto toho, aby išli na neurológiu. Po dvoch hodinách ich to napadlo a liek podali až o 22.15 hod. Na ich šťastie, že nemala zase sériu záchvatov, lebo to by som s nimi spravil cirkus,“ posťažoval sa.

Čítajte aj: Petržalka zrekonštruuje Stredisko sociálnych služieb na Vavilovovej

Pacienti ďakujú

Väčšina pacientov je napriek nespokojnosti vďačná za poskytnutú pomoc. „Veľká vďaka za záchranu môjho života. Moja nová farba vlasov s novým životom, ktorý mi pán primár z interného oddelenia zachránil,“ uviedla Nataša, ktorú hospitalizovali v nemocnici na Kramároch.

„Aj keď priestor nič moc, ľudský prístup a ochota, s akou som sa tu stretla, ma prekvapila. A to som tých nemocníc pobehala dosť. Doktori aj sestričky sú na vysokej profesionálnej úrovni a ja im z celého srdca ďakujem,“ ocenila ľudský prístup pacientka Zuzana.

Maximum pre pacienta

Hovorkyňa UNB upozorňuje, že liečia najťažších a finančne najnáročnejších pacientov. „Naši zdravotníci robia maximum pre pacientov a našou ambíciou je vždy každému pacientovi pomôcť prinavrátiť stratené zdravie. V prípade ohrozenia života robia naši lekári a sestry maximum pre záchranu každého z nich,“ dodáva Eliášová.

Čítajte aj: Nemocnica na Antolskej ulici funguje v plnom rozsahu

Zdroj: Dnes24.sk