Správy

Na začiatku Štúrovej ulice by mala pribudnúť električková zastávka. Zabudlo na ňu bývalé vedenie?

Na začiatku Štúrovej ulice v smere k Šafárikovmu námestiu plánuje bratislavská samospráva postaviť novú električkovú zastávku. Zdôvodňuje to tým, že v smere od Obchodnej až ku Štúrovej ulici žiadna zastávka nie je.

Ilustračný obrázok k článku Na začiatku Štúrovej ulice by mala pribudnúť električková zastávka. Zabudlo na ňu bývalé vedenie?
Zdroj: TASR

Bývalé vedenie hlavného mesta – podľa slov magistrátu – túto zastávku do projektu prvej etapy električkovej trate do bratislavskej Petržalky nezahrnulo. „Z toho dôvodu ju nebolo možné financovať z fondov EÚ a doplniť ju do tohto projektu,“ priblížila Skokanová. Magistrát má v rozpočte na tento rok vyčlenené financie na projektovú dokumentáciu tejto zastávky.

„Aby bola električková doprava príťažlivá pre cestujúcich, zastávky by mali byť každých 400 metrov. V tomto prípade tento parameter nie je splnený,“ uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

V súčasnosti mesto hľadá zhotoviteľa, ktorý by vedel naplánovať, kde presne by mohla byť umiestnená. „Je zatiaľ predčasné hovoriť o tom, koľko bude zastávka stáť, pretože ešte nemáme hotový realizačný projekt,“ podotkla Skokanová.

Prečítajte si aj: OBRAZOM: Starý most testujú električky, stále bez ľudí

Ftáčnik vraj na zastávku nezabudol

Bývalý primátor Bratislavy Milan Ftáčnik uviedol, že pôvodne sa počítalo s vybudovaním zastávky v polovici Štúrovej ulice. Na základe požiadavky aktivistov ju však posunuli bližšie k Univerzite Komenského z dôvodu prestupového uzla.

„Objavil sa taktiež návrh, aby sme riešili nejakú zastávku v priestore Námestia SNP, v jeho dolnej časti, alebo pri odbočke na Štúrovu ulicu. Zistili sme, že ten priestor je tam príliš krátky na to, aby sa tam dala postaviť zastávka, kde by mohli zastavovať dve električky, respektíve jedna dlhá,“ skonštatoval.

Zastávka sa podľa Ftáčnika nedostala do projektov preto, že nedošlo ku koncepčnému ujasneniu si, ako má zastávka vyzerať a čomu má slúžiť. „Bolo nám jasné, že sa to nedá financovať z EÚ zdrojov a budeme to financovať sami,“ povedal Ftáčnik, ktorý odmieta tvrdenia, že bývalé vedenie mesta zabudlo túto zastávku do projektu zahrnúť.

„My sme nič nezabudli. Boli sme si vedomí, že to budeme riešiť, ale až následne,“ podotkol s tým, že by v tejto chvíli postupoval rovnako ako súčasný bratislavský primátor.

Prečítajte si aj: RegioJet zdražuje počas špičiek vlaky na trase Bratislava-Košice

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM