Nina Táborská Správy

Most Zálesie – Malinovo – nad Malým Dunajom je po rozsiahlej rekonštrukcii opäť otvorený pre verejnosť

Most Zálesie – Malinovo – nad Malým Dunajom bol od februára tohto roka uzatvorený kvôli bezpečnosti a zdraviu ľudí. Od včera však obyvateľov z okolia aj turistov poteší celkom nový most. Frekvencia dopravy na tomto moste je pomerne vysoká a pôvodný tam stál už od roku 1963.

Ilustračný obrázok k článku Most Zálesie – Malinovo – nad Malým Dunajom je po rozsiahlej rekonštrukcii opäť otvorený pre verejnosť
Zdroj: Dnes24.sk

Otvorenia mosta, ktorý je dôležitou tepnou v štruktúre Bratislavského samosprávneho kraja sa zúčastnili bratislavský župan Pavol Frešo, generálny riaditeľ RCB Milan Valašik, starostka obce Malinovo Eva Godová a starosta obce Zálesie Jozef Meško.

„Veľmi podrobne zvažujeme do čoho investujeme. Toto bola jedna z priorít, ktorá sa nám podarila presadiť,“ povedal bratislavský župan Pavol Frešo.

Most Zálesie – Malinovo – nad Malým Dunajom bol od februára tohto roka uzatvorený kvôli bezpečnosti a zdraviu ľudí. Z diagnostického prieskumu, podrobných statických výpočtov a skúšky zaťažiteľnosti vyplynulo porušenie statiky mosta a jeho havarijný stav.

Dôvodom rekonštrukcie boli veľmi zlý zvršok mosta, zatekanie, výrazné poruchy betónu a výstuže nosnej konštrukcie, spodnej stavby a najmä rímsovej časti, porucha statiky nosnej konštrukcie, šmykové trhliny na nosníkoch.

„Dobrou správou pre ľudí, ktorí navštívia tento región kvôli turistike je, že sa zvýšila svetlá výška tohto mosta. Vylúčil sa jeden pilier, čiže sa tu nebudú zachytávať nečistoty. Bude sa to lepšie splavovať na Malom Dunaji, čo je v súlade s politikou župy ohľadom cestovného ruchu. Na rozdiel od pôvodného mosta, je tu viditeľný chodník, na ktorom sa nemusíte tlačiť a dokonca by mal byť v budúcnosti súčasťou pripravovanej cyklotrasy,“ doplnil Pavol Frešo.

Komplexné opravy

Stavebné práce sa začali koncom júna 2015 a trvali 25 týždňov, teda do 7.12.2015, kedy bol most otvorený. Výsledkom stavebno-technických prác je nový most, na ktorom sa zvýšila zaťažiteľnosť.

Komplexne sa vymenila nosná konštrukcia a zvršok mosta vrátane vytvorenia mostných záverov na koncoch mosta. Staré poškodené nosníky boli vymenené za nové, pričom sa z dvoch prostredných polí vytvorilo jedno pole a odstránila sa stredná opora mosta, čím sa zlepšili prietokové pomery pod mostom.

Na ponechaných oporách a podperách sa vytvorili nové úložné prahy, opravili sa povrchy podpier a hydromelioračné potrubie sa zavesilo pod nosnú konštrukciu mosta. Ďalej sa zlepšili šírkové pomery komunikácie na moste a to na 8,0 m medzi obrubníkmi, na moste vznikol jednostranný chodník a opravila sa vozovka na moste i v priľahlých úsekoch. Na moste bolo osadené zábradlie mestského typu.

„Pôvodný most bol z roku 1963 a frekvencia dopravy na tomto moste je pomerne vysoká. Podľa posledného sčítania v roku 2010 tu prešlo denne 6500 áut a dnes je to určite ešte vyššie číslo,“ doplnil generálny riaditeľ RCB Milan Valašik.

Celkové náklady dosiahli 512 800 eur bez DPH. Všetky finančné náklady boli hradené z rozpočtu BSK na rok 2015.

Prečítajte si tiež: Neuveriteľné sa stalo skutočným! Nový Starý most už spája oba brehy FOTO+VIDEO

Most  Zálesie – Malinovo – nad Malým Dunajom
5
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM