Správy

Modernizácia Karloveskej radiály: Termín začatia prác je stále nejasný

Jednou z hlavných priorít Bratislavy na rok 2017 je modernizácia električkovej trate Dúbravsko-Karloveská radiála. So stavebnými prácami by sa malo začať na jar.

Ilustračný obrázok k článku Modernizácia Karloveskej radiály: Termín začatia prác je stále nejasný
13
Galéria
Zdroj: TASR

Modernizácia Karloveskej radiály sa bude týkať územia od tunela pod Hradným vrchom po križovatku M. Sch. Trnavského – Hanulova, teda po začiatok už modernizovanej električkovej trate v Dúbravke.

Na tomto úseku sa nachádza 13 zastávok (Park kultúry, Lafranconi, Botanická záhrada, Molecova, Jurigovo námestie, Segnerova, Nad lúčkami, Miestny úrad Karlova Ves, Borská, Karlova Ves, Dolné Krčace, Horné Krčace a Damborského).

Bezpečnejšie zastávky

Projekt modernizácie ráta s integrovanými zastávkami Damborského a Molecova, ktoré majú za cieľ zvýšiť kvalitu cestovania a bezpečnosť cestujúcich pri prestupoch. „Pri združenej zastávke Damborského budú na električkových zastávkach zastavovať aj autobusy. Cestujúci tak budú prestupovať bez pešieho pohybu z vozidla do vozidla,“ informovala Iveta Kešeľáková z Oddelenia komunikácie a marketingu na bratislavskom magistráte.

Pri združenej zastávke Molecova budú k električkovým zastávkam primknuté zastávky trolejbusov/au­tobusov, ktoré budú oddelené od električkových nástupíšť jazdným pruhom pre vozidlá MHD. „Cestujúci tak budú bezpečne prestupovať z električiek do autobusov/tro­lejbusov a opačne bez toho, aby museli prejsť cez prechody pre chodcov, resp. prebehnúť cez križovatku,“ dodáva Kešeľáková s tým, že modernizácia rieši aj absolútnu preferenciu električiek na svetelne riadených križovatkách.

Kedy začne výstavba

Bratislavská samospráva plánovala začať so stavebnými prácami na jar. Momentálne má už aj stavebné povolenie z Bratislavského samosprávneho kraja. Napriek tomu je presný termín stále nejasný. „Hovoriť o presnom mesiaci začatia prác na modernizácii Karloveskej radiály je zatiaľ predčasné a všetko bude závisieť od priebehu verejného obstrávania (VO), keďže ešte pred vyhlásením VO musí prebehnúť kontrola celej dokumentácie VO na ministerstve dopravy,“ vysvetlila Kešeľáková.

Na modernizáciu električkovej trate chce bratislavský magistrát využiť zdroje z Európskej únie prostredníctvom Operačného Programu Integrovaná Infraštruktúra. Výstavba celého projektu by mala trvať minimálne jeden rok.

Ilustračný obrázok

Rekonštrukcia električkových tratí
13
Galéria
Foto: Tomáš Stupavský / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: bratislava.dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM